Jak zajistit, aby Vám firma nepřerostla přes hlavu?
Vedení firmy je multidisciplinární záležitost. Každý majitel, leader chce dělat vše nejlépe, jak umí. V návalu každodenní práce se ale může stát, že zabředne do příliš velkého detailu, ztratí nadhled, začnou mu unikat podstatné věci a ve firmě to začne povážlivě drhnout. Ukážeme vám, na co se při organizaci firmy zaměřit, abyste se vyhnuli přetížení, zbytečným chybám a neplýtvali penězi ani lidskými zdroji. Víte třeba, jakou roli hraje ve vedení lidí firemní filozofie a kdy začít řešit procesní řízení?
Většina zakladatelů a majitelů firem si prošlo bouřlivými fázemi při rozjezdu firmy. Nadšení pro věc je obrovské, energie, čas a finance se soustředí do hlavního předmětu podnikání. Tým se utváří s velmi podobně houževnatých a zapálených lidí, kteří dřou sami od sebe víc, než musí.
Výsledky se dostavují. Z červených čísel jsou černá, všichni se radují, jak se daří, i když tomu hodně obětují. Aby se toho stíhalo více, přibírají se další lidé. Nebo se nepřibírají, ale maká se o to usilovněji. Jenže to nepomáhá.
Začíná se objevovat chaos a přetížení. Základní činnosti (obvykle obchod a vše, co s ním úzce souvisí) nějak funguje, ale u většiny ostatních aktivit se lidé hodně nadřou a výsledky tomu neodpovídají.
Majitel ztrácí kontrolu nad firmou, a protože neustále řeší každodenní operativu a hasí požáry, začíná pokulhávat rozvoj firmy. Točí se v kruhu.
Stop!
V tuto chvíli už není lékem pracovat ještě více, ale naopak se zastavit a podívat se na celou situaci z nadhledu. Proč? Protože čím dříve to uděláte, tím rychleji (a levněji) se vám podaří firmu stabilizovat. Zjistíte, co vše můžete zlepšit jen nastavením: funkčního systému, komunikace, pravidel, základních procesů.