V čem tkví síla e-mail marketingu? Nejlepší konverze, návratnost investic, budování vztahu, ale i ekologická stopa

Datum publikování na HitPrace.cz: 7. 6. 2021

Ačkoliv by se mohlo zdát, že ve světě marketingu dominují komunikačním kanálům sociální sítě, není to úplně pravda. Nejčastěji využívanou platformou je totiž stále e-mail, který je v naprosté většině využíván na denní bázi. Podle posledních průzkumů dokonce 58 procent uživatelů nejprve zkontroluje svou e-mailovou schránku a až poté zabrousí na Facebook, Twitter nebo Instagram. Proč se e-mail stále drží na špici? V čem je jeho síla? Na tyto otázky přináší odpovědi Břetislav Strnad, expert na vývoj a implementaci e-mailingového nástroje Mail Komplet ze společnosti Webkomplet.


Výhod, které nabízí e-mail marketing je bezpočet. Hospodárnost, relevantnost dat, rychlost, jednoduchost nebo pohodlnost jsou základní atributy, o kterých se napsaly už stovky řádků, na druhou stranu tyto výhody má i celá řada jiných marketingových nástrojů. V čem je ale e-mail marketing unikátní?


1. Konverze – E-mailing má ze všech možných marketingových nástrojů bezkonkurenčně nejlepší konverzi. „To znamená, že zákazníci, kteří nakupují produkty přes e-mailovou nabídku, utrácí více než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi. Podle našich dat utrácí tito uživatelé až o 138 procent více,“ přibližuje Strnad.


2. Návratnost investic – E-mail marketing kromě vysoké konverze poskytuje i vysokou návratnost investic. Náklady jsou totiž vzhledem k pozdějším výnosům téměř zanedbatelné. „E-mailing v návratnosti investic dlouhodobě poráží jiné platformy, mezi které patří například různé radiové spoty, videa, bannery nebo PPC. Nejvíce e-mailingu šlape na paty Affiliate, což je marketing založený na provizním systému. Přesto je v této oblasti e-mailing stále jedničkou. Podle studie Campaign Monitor totiž každý vynaložený dolar vydělá čtyřicet čtyři dolarů,“ doplňuje Strnad.


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.