Virtuální sídlo vs. domácí adresa pro OSVČ: Co působí důvěryhodněji?
Image hraje v podnikání důležitou roli. Na první dojem mají podnikatelé jen jeden pokus a u OSVČ to platí dvojnásob. Nestojí za nimi velká značka ani tým lidí. Reprezentují sami sebe a potřebují vyniknout nejen kvalitou služeb, ale i celkovým obrazem svého podnikání.
Co ovlivňuje úspěch v podnikání? Ďábel se skrývá v detailu. Pouhé představení se do telefonu rozhoduje o budoucnosti zakázek. Řada podnikatelů se soustředí pouze na výkon. Přehlížejí však detaily, které rozhodují o tom, zda si jich zákazník vůbec všimne.
Klienti dají na první dojem
Dobře zvládnutá image dokáže podnikání postavit na nohy. Je to soubor drobných detailů, které OSVČ vysílají do světa. Jak komunikují, působí navenek, starají se o webové stránky a jak reagují na dotazy, ale také kde sídlí a jak to k nim mají klienti daleko.
Velké firmy mnohdy berou adresu jako první signál. Některé společnosti dávají přednost osobním schůzkám a poradám face-to-face. Podnikatele sídlícího na okraji republiky tak vyřadí ještě před tím, než mu dají šanci ukázat, co vlastně umí.
Této nevýhody se podnikatelé zbaví umístěním adresy do velkých měst. Virtuální sídlo OSVČ poskytuje určitou výhodu, i když jde jen o pouhý dojem. Potenciálního klienta tím ale zaujme a v pomyslném výběrovém řízení ho prestižní adresa dostane o krok dál.
Image, nebo reputace?
Nepleťme si image podnikatele s jeho reputací. Image znamená první dojem – tedy to, jak vás ostatní vnímají na první dobrou, bez předchozích zkušeností. Je otázkou několika milisekund, během kterých si na vás protistrana udělá názor.
Reputaci si podnikatelé budují dlouhodobě. Promítají se do ní hodnocení na internetu a kvalita práce, kterou za sebou nechají. Jedná se o odraz minulosti, který ukazuje, jak podnikatel plní sliby a jakou stopu po sobě zanechává v očích partnerů.
Síla firemní image v podnikání
Účast ve výběrových řízeních je pro OSVČ denní chléb. Pravidelně reagují na poptávky a nabízejí své služby. Platí to zejména u online oborů, u kterých klient nevidí výsledky na první pohled.
Adresa je pro zákazníky velmi důležitá. Podnikatelům a start-upům zvyšuje kredibilitu, a to zejména na začátku, kdy za nimi nestojí hotová práce. Klient dá jednoduše přednost dodavateli, který sídlí na lukrativní adrese v centru Prahy – vypovídá to totiž o jeho spolehlivosti.
Kdy naopak image nehraje takovou roli? Lokální podnikání, řemeslné práce nebo velmi specializované a nízkonákladové služby. V takových případech znamenají dostupnost, nízká cena a osobní doporučení více než prémiový dojem.
Jak funguje virtuální sídlo?
Virtuální sídlo je adresa, kterou podnikatel používá jako oficiální sídlo firmy zapsané v živnostenském rejstříku. Na této adrese za něj poskytovatel přebírá poštu, uchovává ji a případně přeposílá fyzicky nebo e-mailem.
Pro mnoho OSVČ jde o jednoduchý a levný způsob získání prestižní adresy. Virtuální sídla navíc chrání soukromí, protože se jejich osobní adresa veřejně nikde neobjevuje. V některých případech navíc není možné zajistit souhlas majitele nemovitosti s umístěním sídla podnikání, což platí například v nájemních bytech.
Jak založit virtuální sídlo?
Získání prestižní adresy v centru Prahy je snadné. Stačí pár kroků a nadějný marketér nebo copywriter se přesunou z periferie do centra dění alespoň virtuálně.
- Výběr poskytovatele – důležité je sladění všech podmínek a požadavků (vhodná adresa, možnost pronájmu zasedací místnosti, přeposílání pošty).
- Uzavření smlouvy o umístění sídla – poskytovatel tím dá souhlas s užíváním jeho nemovitosti k podnikání.
- Změna v živnostenském rejstříku
Cena záleží na konkrétní adrese. Virtuální sídla Praha stojí od 99 Kč měsíčně. Někteří poskytovatelé navíc nabízejí za příplatek další služby jako přeposílání pošty nebo administrativní podporu při jednání s úřady.
Virtuální sídla od prověřeného poskytovatele
Kvalita virtuálního sídla se odvíjí od spolehlivosti jeho poskytovatele. I zde hraje roli image a dlouhodobá reputace. Nekvalitní poskytovatelé na svých adresách poskytují útočiště pochybným firmám, čímž přitahují pozornost úřadů.
Poskytovatel virtuálních sídel Oficom nabízí férové jednání a kvalitní služby. Na svých adresách shromažďuje OSVČ z celého Česka, čímž zvyšuje jejich image. To vše navíc za férovou cenu a s minimem administrativy.
