Síla týmů se na home office může vytrácet. Odborníci radí, jak z pracovních omezení vytěžit maximum

Datum publikování na HitPrace.cz: 3. 5. 2021

Za poslední rok se podoba práce zaměstnanců změnila k nepoznání. Především plošné zavedení home office, které mělo být zpočátku jen dočasným opatřením, je pro mnohé už více než rok každodenní realitou. Co ale dělat, když se při práci z domova ztrácí motivace, zaměstnanci přestávají komunikovat a dříve fungující tým se rozpadá na skupinu solitérů? Odborníci na personalistiku dali dohromady několik rad, jak udržet tým v chodu, i když pracovní podmínky nejsou ideální.


Podle HR agentur řeší firmy motivaci zaměstnanců v posledním roce obzvlášť intenzivně. Řádu podle nich pomáhá pravidelnost v týmových online schůzkách, ať už s celým týmem, nebo jen zaměstnance s přímým nadřízeným. „Zároveň je také dobré stanovit dny, kdy se schůzky (minimálně ty interní) nekonají, a je tak možné soustředit se na práci,“ upozorňuje Alžběta Honsová z personální agentury Randstad. Jaké další zásady pomohou udržet pracovní tým v kondici?

Udržte kolektiv pohromadě. Pomůže sport i vědomostní kvízy

Funkční tým je pro práci na projektech nepostradatelný. „My v MoroSystems máme hodně společenskou kulturu, takže všem znatelně chybí obyčejné možnosti jako zajít s kolegou na pokec u kafe v kuchyňce nebo na popracovní pivo. Snažíme se tyto kontakty nahrazovat, jak se dá. Zavedli jsme například možnost připojit se během dne do virtuální kuchyňky, zahrát si společně online hry, přidat se k online cooking class nebo dát si remote pivo. Vím, že kolegové si hodně chybí, takže tohle je možnost, jak být v kontaktu i mimo firemní porady,“ popisuje Michaela Škrobáková z HR týmu softwarové společnosti MoroSystems, která má na starosti mimo jiné spokojenost zaměstnanců. Podle Vojtěcha Bednáře z poradenského institutu Firemní sociolog jsou právě aktivity jako hry a soutěže pro podporu kolektivního ducha ideální. „Může to být ale také například skládání se na dobročinný účel nebo sportovní výzva, kdy členové týmu sportují a virtuálně sdílejí své pokroky a trasy. Zaujal mě například nápad, že každý člen týmu dostal na účet malou částku, za kterou měl (sám sobě) pro virtuální setkání pořídit občerstvení, a vítězem soutěže se stal ten, kdo za ony dvě stovky pořídil nejluxusnější. Vyhrál to samostatný lanýž,“ popisuje sociolog. „Možností je zkrátka mnoho a kreativita je velmi vítána. A nejlepší je, pokud přijde od samotných členů týmu,“ dodává.



Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.