Studenti technických oborů vnímají stav průmyslu hůře než lidé z praxe, budoucnost vidí ve zvyšování mezd

Datum publikování na HitPrace.cz: 14. 2. 2019

Podle 84 % manažerů průmyslových firem se českému průmyslu vede ve srovnání se zahraničím dobře. 

S tím souhlasí ale jen 59 % studentů technických oborů. Naopak podle 41 % z nich průmysl stagnuje nebo se propadá. Obě skupiny vnímají jako největší problém nedostatek kvalifikovaných pracovníků i lidí obecně. A zatímco růst mezd je pro zlepšení produktivity práce důležitý pro 78 % studentů, stejný názor má jen 28 % manažerů. Ti za důležité považují zejména investice do vědy a výzkumu (89 %) či postupující digitalizaci a automatizaci (76 %), tedy atributy Průmyslu 4.0. Překvapující je, že 57 % studentů o něm nikdy neslyšelo. Dalších 22 % o něm sice slyšelo, ale neví, co znamená. Vyplývá to z výsledků společného průzkumu inženýrské společnosti DEL a poradenské společnosti BDO, který provedla agentura Ipsos na základě osobního dotazování. 


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Naučte se konečně číst pořádně!
24. 6. 2019

Kdo si myslí, že číst umí, tak by na to měl zapomenout, pokud neabsolvoval seminář Rychločtení a racionální čtení Ing. Davida Grubera.Jak číst racionálně? Rychlovyhledáváním, což znamená čtení orientační či kurzorické,... Přečíst více

Práce lidí v euforii
23. 6. 2019

Začátkem června (2. 6. 2019) hrála zápas naše mladá tenistka Markéta Vondroušová s Lotyškou Sevastovovou na Roland Garros. Porazila ji hladce ve dvou setech 6:2, 6:0. Na tom nemusí být na první pohled nic zajímavého, prostě se jí... Přečíst více

Technologie mění postavení žen na trhu práce
21. 6. 2019

V pátek 14. června 2019 proběhla na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně mezinárodní konference Ženy v době 4.0. Konference se věnovala měnící se roli žen v pracovním světě ve střední a východní Evropě v... Přečíst více

Tři zaručené nástroje pro efektivní recruitment podle Manuvie: přesné cílení, jasný popis práce a mzda
20. 6. 2019

Nábor zaměstnanců se v mnohém podobá marketingové kampani. Důležité je znát cílovou skupinu, promlouvat k ní relevantními komunikačními kanály a mít srozumitelnou nabídku s jasnou konkurenční výhodou. Přesně takto přistupují... Přečíst více

Filip – i virtuální podpora firemního vzdělávání může mít lidskou tvář
19. 6. 2019

Filip je svobodný, 33letý sympaťák z Brna. Pracuje na zákaznické lince Agentury MotivP, kde organizuje vzdělávací kurzy pro tisíce účastníků a poskytuje všestrannou podporu klientům i lektorům. Na dotazy reaguje prakticky okamžitě,... Přečíst více