Daňově nejvýhodnější stravenka bude mít od ledna hodnotu 123 Kč

Datum publikování na HitPrace.cz: 1. 1. 2019

Ministerstvo práce a sociálních věcí zvyšuje od 1. ledna 2019 hodnotu stravného na pracovních cestách na 97 Kč na den. To je určující pro výpočet daňově uznatelné výše příspěvku na stravování. Nejvýhodnější hodnota stravenky pro zaměstnance i zaměstnavatele tak vzroste na 123 Kč.

Stravenky, zaměstnanecký benefit, který se stal už téměř samozřejmostí, v České republice využívá přibližně 1,3 milionu zaměstnanců. Ať už mají formu papírové poukázky nebo digitální karty s příspěvkem, jejich používání se řídí zákoníkem práce i zákonem o daních z příjmů a pro zaměstnavatele jsou daňově uznatelným nákladem. V roce 2019 si firmy odečtou z daní nejvíce, když zaměstnancům pořídí stravenky v hodnotě 123 korun. „Díky daňovému zvýhodnění jsou stravenky o polovinu výhodnější, než kdyby zaměstnanci dostali o stejnou částku vyšší mzdu,“ doplňuje Jan Matoušek, marketingový manažer pro stravenku ze společnosti Sodexo Benefity, největšího poskytovatele benefitů v České republice. 


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Naučte se konečně číst pořádně!
24. 6. 2019

Kdo si myslí, že číst umí, tak by na to měl zapomenout, pokud neabsolvoval seminář Rychločtení a racionální čtení Ing. Davida Grubera.Jak číst racionálně? Rychlovyhledáváním, což znamená čtení orientační či kurzorické,... Přečíst více

Práce lidí v euforii
23. 6. 2019

Začátkem června (2. 6. 2019) hrála zápas naše mladá tenistka Markéta Vondroušová s Lotyškou Sevastovovou na Roland Garros. Porazila ji hladce ve dvou setech 6:2, 6:0. Na tom nemusí být na první pohled nic zajímavého, prostě se jí... Přečíst více

Technologie mění postavení žen na trhu práce
21. 6. 2019

V pátek 14. června 2019 proběhla na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně mezinárodní konference Ženy v době 4.0. Konference se věnovala měnící se roli žen v pracovním světě ve střední a východní Evropě v... Přečíst více

Tři zaručené nástroje pro efektivní recruitment podle Manuvie: přesné cílení, jasný popis práce a mzda
20. 6. 2019

Nábor zaměstnanců se v mnohém podobá marketingové kampani. Důležité je znát cílovou skupinu, promlouvat k ní relevantními komunikačními kanály a mít srozumitelnou nabídku s jasnou konkurenční výhodou. Přesně takto přistupují... Přečíst více

Filip – i virtuální podpora firemního vzdělávání může mít lidskou tvář
19. 6. 2019

Filip je svobodný, 33letý sympaťák z Brna. Pracuje na zákaznické lince Agentury MotivP, kde organizuje vzdělávací kurzy pro tisíce účastníků a poskytuje všestrannou podporu klientům i lektorům. Na dotazy reaguje prakticky okamžitě,... Přečíst více