Efektivní workflow? Zorganizujte si svůj pracovní den správně!

Datum publikování na HitPrace.cz: 21. 12. 2022
Efektivní workflow? Zorganizujte si svůj pracovní den správně!

Patříte mezi milovníky to-do listů, nebo spíše odbavujete pracovní úkoly tak, jak vám přijdou pod ruku? Ať tak, či onak, bez efektivního workflow se nikam nedostanete. Jak si správně zorganizovat pracovní den, abyste odcházeli ze zaměstnání s úsměvem na tváři?

Zorganizujte si svůj pracovní den

Věřte nebo ne, organizace pracovního dne vám může v mnohém usnadnit život. Obzvlášť pokud znáte svůj biorytmus a umíte s ním zacházet. Víte, že máte více energie dopoledne? Pak využijte ranní hodiny k náročnějším úkolům a raději si neplánujte žádné schůzky. Patříte-li naopak mezi tzv. noční sovy, ponechte čas před obědem spíše jednodušším záležitostem a náročnější práci si schovejte na odpoledne či večer.

Rozvrhněte si práci tak, aby vám v celkovém kontextu dne dávala smysl. Neplánujte si desítky meetingů za den, pokud víte, že vás čeká práce vyžadující maximální soustředění. Nechoďte na hodinový oběd s kolegou, jestliže víte, že si to z časových důvodů nemůžete dovolit. Zkrátka a dobře, předvídejte a vytvořte si takový režim, který bude pracovat pro vás, nikoliv vy pro něj.

TIP: Nevíte, jak zmapovat svůj biorytmus? Můžete vyzkoušet například pánské chytré hodinky. Některé z nich nabízejí mapování biologických funkcí, díky kterým lépe poznáte, kdy máte více energie.

Mějte vše sepsáno

Pouhé správné zorganizování pracovního dne k úspěchu rozhodně nestačí. Dalším důležitým krokem je sepsání všech podstatných úkolů, které vás ten daný den čekají. Některým pracantům bude lépe fungovat to-do list, jiní mohou upřednostnit interaktivní aplikace, jako jsou například Asana nebo Freelo. V každém případě, budete-li mít úkoly pouze v hlavě, je vysoce pravděpodobné, že na některý z nich zapomenete. Ba co hůř, ve chvíli, kdy zasednete k počítači, ztratíte několik drahocenných minut přemítáním nad tím, co jste vlastně chtěli udělat. To-do list si můžete vytvořit nejen před samotnou prací, ale klidně i na závěr pracovního dne. Ten pro vás bude odrazovým můstkem následující pracovní den.

Nenechte se rušit

Prokrastinace je pomyslnou černou dírou, ve které už skončily mnohé sny a ambice pracujících lidí. A jak k takové prokrastinaci dochází? Nejčastěji ji zajistí mobilní upozornění nebo upovídaný kolega od vedle. Proto po příchodu do kanceláře sáhněte po mobilu a vypněte si veškerá upozornění na příchozí zprávy, telefonáty a notifikace ze sociálních sítí. Na některých zařízeních si dokonce můžete nastavit speciální režimy, během kterých se vám dopíšou a dovolají pouze lidé, kteří mají s vaší prací opravdu něco společného. Ostatní si na vaši reakci budou muset počkat. A co se týče upovídaného kolegy? Pozvěte ho na odpolední kávu a vše „důležité“ s ním proberte tam.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.
0.0190