Jak si ideálně zařídit kancelář?

Datum publikování na HitPrace.cz: 2. 11. 2022
Jak si ideálně zařídit kancelář?

Kancelář nebo pracovna je místo, kde vy nebo vaši zaměstnanci tráví hodně času. Může to být i celá pracovní doba. Abyste zajistili dostatečnou efektivitu práce je nutné, aby kancelář splňovala některé zásady. Především, aby byla prakticky a současně pohodlně zařízená. A to platí pro řešení nových vznikajících prostor stejně jako pro případnou přestavbu či rekonstrukci stávajících. Jak si ideálně zařídit kancelář?

Využijte dokonale prostor

Existuje hned několik typů kanceláří. Propojené, samostatné, otevřené, přístupné pro klienty atd. Společné mají to, že musí splňovat základní podmínky pro vykonávání práce. Ideální kancelář by měla poskytovat dostatečný klid pro tvůrčí činnost i alespoň minimální soukromí. Využijte každé místo, který vybraný prostor nabízí, ale pokud bude třeba neváhejte pro vytvoření kvalitního pracovního prostředí sáhnout i k náročnějším úpravám. Profesionální stavební práce (od bourání, výstavby, úprav a změn až po malování) pomohou s tvorbou vhodné pracovny.

Umístění nábytku

Zásadní a trvalou tvář dá kanceláři nábytek. Hlavní je vždy pracovní stůl. Může být malý i velký podle nároků každého, ale je třeba jej také správně umístit. Volte pro něj světlé místo. Vhodné je postavit jej kolmo k oknům, aby zachytilo co nejvíce přirozeného denního osvětlení. Vhodné je také směřovat jej čelem ke vstupním dveřím, abyste měli hned přehled o tom, kdo vchází a nemuseli se stále otáčet.

Elektronické vybavení

Nejběžnějšími pomůckami v kanceláři jsou různá elektronická zařízení, jako jsou počítače, tiskárny, notebooky, mobilní telefony, skartovače, řezače a podobně. Ani takové vybavení nepodceňujte. Pomocí rychlé půjčky si případně zajistěte potřebný kapitál, kvalitní elektronika vyžaduje investici, kterou rychle vrátí.

Ať je vše po ruce

Dalšími prvky v kanceláři jsou nejrůznější úložné prostory. Hodí se na veškerou administrativní činnost, k ukládání dokumentů a pořadačů. Takže je dobré vybavit místnost policemi, regály, knihovními stěnami nebo skříněmi. Pokud budete pracovat s citlivými daty, pak volte skříně uzamykatelné. Běžnou součástí kanceláře pak může být třeba i sejf nebo jiná bezpečnostní schránka.

Dokonalé osvětlení

Pokud je to možné, využívejte maximálně přirozené světlo. Při práci u monitoru nejvíce trpí oči a přirozené osvětlení jejich zátěž snižuje. Samozřejmě ne vždy je to možné a rovněž práce do noci nebo v zimním období, kdy je světla obecně méně, je třeba řešit správným osvětlením. Současný trh nabízí velké množství svítidel, které současně zohledňují nároky na kvalitu i design. Klidně si proto můžete vybírat lampy a světla, jako jsou zářivky, LED osvětlení a další. Některé modely nabízí i možnosti volby chladných a teplých tónů, které můžete libovolně měnit během práce.

Pohodlí pro celé tělo

V neposlední řadě dbejte na výběr opravdu kvalitní kancelářské židle nebo křesla. Kancelářská práce je povětšinou práce v sedě, která namáhá celou vaši kostru. Zajištěním si pohodlné židle pro dlouhé sezení, která zohledňuje všechny zdravotní aspekty a vaše potřeby, uděláte pro své tělo opravdu hodně.

Podobně důležité jsou i drobné ergonomické pomůcky. Třeba podložka pod myš, která předchází vzniku potíží s karpálním tunelem. Nebo výborné nožní opěrky, nastavitelný stůl, speciální držáky na monitor, podstavce a stojany na počítače a notebooky atd.

Nezapomínejte ani na detaily

Protože detaily dělají celek. Příjemné prostředí lépe podtrhnou zelené rostliny. Stěny by měly být čistě vymalované, a pokud to jde klidně i vybavené nějakými neutrálními nebo uklidňujícími obrázky. Jestli to prostor umožňuje, je vhodné do kanceláře umístit i kout pro návštěvy, tedy stolek a křesla. A klidně pohodlnou pohovku, na které si můžete v případě potřeby i odpočinout.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.