Jak motivovat zaměstnance k organizačnímu úspěchu

Datum publikování na HitPrace.cz: 21. 10. 2022
Jak motivovat zaměstnance k organizačnímu úspěchu

V mnoha organizacích manažeři a HR pečlivě sestavují ty nejlepší týmy a poskytují jim prostředí umožňující úspěch. Mnoho manažerů však stále zjišťuje, že jejich lidé, přestože jsou nejlepší v tom, co dělají, dosahují nižších výsledků v porovnání se zdroji, které mají k dispozici. Ve velkých i malých společnostech tato situace láme hlavu mnoha lídrům a povzbuzuje je, aby našli způsob, jak motivovat zaměstnance k maximální efektivitě a produktivitě.

Vysvětlete svůj účel

Efektivní strategie pro motivaci vašich zaměstnanců jim pomůže vidět váš účel. Pro lidi je těžké podporovat něco, čemu nerozumí. Vysvětlením důvodů a motivací stojících za vašimi činy a cíli usnadňujete zaměstnancům mít širší obzor. Věnujete svou energii tomu, aby vám pomohli dosáhnout vašich cílů.

Zhodnoťte svůj styl vedení

Někdy může být problémem váš styl vedení. Pokud jste příliš panovační, nepřátelští nebo nedovolíte zaměstnancům převzít iniciativu, lidé mohou v takovém prostředí rychle ztratit motivaci. Posuďte sami sebe na jakékoli negativní chování, které může demotivovat vaše týmy, a podnikněte úmyslná opatření k nápravě.

Důvěřujte jejich schopnostem

Když svěříte zaměstnancům odpovědnost, dejte jim najevo, že věříte v jejich schopnosti přinášet výsledky. Důvěra v jejich dovednosti ukazuje, že důvěřujete svému týmu a oni udělají vše, co je v jejich silách, aby vás nezklamali.

Budujte osobní vztahy

Chcete-li své zaměstnance efektivně motivovat, musíte mít s každým z nich smysluplný osobní vztah. Rozvíjení osobního spojení vám umožní pochopit, co každého jednotlivce pohání, jeho aspirace a kam zapadají do celkového poslání a vize organizace. Váš osobní vztah se zaměstnanci vám může pomoci zaznamenat, kdy mají potíže s dosahováním špičkového výkonu, a pomoci jim zvýšit produktivitu.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.