Employer Branding podle Brembo Czech: Nemá cenu utrácet za kampaně, když vám nevěří ani zaměstnanci
Jedním z hlavních HR témat roku 2020 se stala strategie brandingu firmy a tvorba interní komunikace. Osobitý postoj, vlastní cestu a výsledky v této oblasti představila výrobní společnost Brembo Czech na konferenci HR CHANGE ’21, kterou pořádal tým DMC management consulting.
Společnost Brembo Czech vznikla v italské Lombardii jako rodinná firma a během 60 let své existence se celosvětově rozrostla. Na českém trhu funguje již deset let a v ostravském zázemí se na jejím růstu podílí na 1200 zaměstnanců.
Zatímco v Itálii je Brembo jedním z TOP 10 zaměstnavatelů, v České republice je dle slov jejích zástupců stále považována za „montovnu”. Proto se do změny strategie a značky zaměstnavatele pustil český Brembo tým naplno a po svém. O firemní příběh se na konferenci podělili Lucie Martináková, Communication Specialist, a Filip Jedelský, Country HR Manager společnosti.
Brembo Czech vychází ze skutečnosti, že úspěšnost firmy nespočívá v samotném náboru lidí, ale především v jejich udržení a neustále motivaci. Prim hraje také dlouhodobá kultura, ale i klima, jež se v rámci jednoho špatného rozhodnutí může změnit z hodiny na hodinu.
Pro Brembo bylo hlavním záměrem oslovit vlastní zaměstnance uvnitř firmy a stát se tak zaměstnavatelem, na kterého budou moct být jeho lidé pyšní. Interní branding je podle zástupců firmy základním kamenem, který musíte položit předtím, než začnete prezentovat značku navenek.