Oblečení, které nosíme do práce může mít vliv na naši kariéru

Datum publikování na HitPrace.cz: 13. 1. 2022
Oblečení, které nosíme do práce může mít vliv na naši kariéru

Způsob, jakým se chováme, jak verbálně i neverbálně komunikujeme a jak komunikujeme s kolegy, může ovlivnit to, jak nás ostatní vidí na pracovišti. Ale další věc, která může opravdu ovlivnit naši image a výkon, je naše pracovní oblečení. Proto je klíčové, abychom při přemýšlení, co si vzít na sebe, hodnotili barvy, vzory, doplňky atd. 

Standardy pracovního oblečení se uvolňují 

Ještě před mnoha lety nosil oblek do práce každý, bez ohledu na odvětví. Dnes se však věci změnily. Společnosti jsou ohledně pracovního oblečení otevřenější a některé dokonce dávají zaměstnancům svobodu rozhodnout se, co si obléknou. Ale samozřejmě existují ještě další, které vyžadují formálnost nebo dokonce uniformu. 

Oblečení na pracovišti nepodceňujte 

Způsob, jakým se oblékáme, to, jak nás vnímají kolegové a manažeři má vliv na mnoho pracovních situací. Měli bychom do oblečení opravdu investovat, zvláště při networkingu nebo první den v novém zaměstnání. Naše oblečení zanechává na ostatní dojem. Například skvrny nebo nadměrně používané oblečení mohou ukázat, že jsme nepořádní a nedbalí. Měli bychom investovat do kvality, protože oblečení je způsob, jak se vyjádřit. Navíc oblečení zaměstnanců ovlivňuje to, jak zákazníci, klienti atd. vidí společnost a její značku. 

Nařízení ohledně oblečení neporušujte 

Na druhou stranu je stejně důležité dodržovat předepsaný dress code. Pracovníci se musí přizpůsobit prostředí. Způsob, jakým se oblékáme, by měl odpovídat naší roli/úkolům a splňovat požadavky na pracovišti. Bez ohledu na oděvní politiku společnosti je nezbytné mít profesionální vzhled. Například při obchodních jednáních s klienty/zákazníky musí pracovníci vynaložit větší úsilí na to, jak se oblékají. Takže se musíme oblékat, abychom udělali dojem a pro práci/kariéru, po které toužíme.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0159