Situace, které znají jen náboráři

Datum publikování na HitPrace.cz: 16. 12. 2021
Situace, které znají jen náboráři

Být náborovým pracovníkem je pravděpodobně jednou z nejpřínosnějších kariér, protože kandidátům doslova měníte životy každý den. Ale je to také jeden z nejtěžších, protože musíte být obchodník, prodejce, psycholog a datový pracovník v jednom. Zatímco ostatní by si mohli myslet, že vaší úlohou je „prostě“ najít lidi a umístit je na jejich místa, ve skutečnosti jste prvním kontaktem většiny kandidátů s organizací, takže jejich první dojem a touha pracovat pro vaši společnost bude záviset na vašem výkonu. 

Počet kandidátů je velmi odlišný 

Krize COVID-19 nám ukázala, jak nepředvídatelný je trh práce, a zvýraznila propast mezi nabídkou a poptávkou pracovníků. Ale v hromadném náboru je to neustálý boj o týmy získávání talentů. Je poměrně běžné, že se uchazeči o zaměstnání přesouvají mezi společnostmi, když jsou překážky vstupu a výstupu nízké, zvláště pokud někdo poskytuje o něco vyšší plat nebo flexibilnější rozvrh. Míra úbytku je tedy v různých odvětvích vysoká a objem žadatelů se může mezi jednotlivými lokalitami značně lišit. 

Kandidáti nebudou čekat jen na vás 

Rychlost, jakou najít vhodného zaměstnance, je jednou z nejtypičtějších výzev, kterým čelí náboráři při náboru velkého množství zaměstnanců. Šíření pracovních míst s nízkým zájmem a podobností mezi společnostmi činí pro zaměstnavatele výzvou vyniknout v davu. Vzhledem k obrovským personálním požadavkům a nízkým překážkám pro kandidáty při pohybu mezi pozicemi mají uchazeči navrch při hledání zaměstnání nebo rychlé změně společnosti. 

Hledají zaměstnance pro stále stejné pracovní pozice 

Náboroví manažeři, kteří se zabývají více pracovními pozicemi najednou, čelí potížím s tím, jak přesně vědět, jaké konkrétní dovednosti každá pozice vyžaduje a co kandidáti očekávají. Nesprávné najímání vede k vysoké míře fluktulace, což nakonec nutí zaměstnavatele, aby najímali ještě více. Některé společnosti pořádají veletrhy pracovních příležitostí, kde personální tým a kandidáti absolvují dlouhé pracovní pohovory. Jiní zaměstnavatelé podávají jednominutové žádosti, což šetří čas pro uchazeče o zaměstnání, ale může být frustrující pro najímání manažerů kvůli nedostatku informací o kandidátech, aby mohli úspěšně získat produktivní zaměstnance.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.