Jak se stát nebojácným uchazečem o zaměstnání

Datum publikování na HitPrace.cz: 4. 11. 2021
Jak se stát nebojácným uchazečem o zaměstnání

Bez ohledu na to, proč si někdo hledá novou práci (nebo o tom přemýšlí), uchazeče o zaměstnání může zdržet strach. Strach opustit pohodlnou práci pro něco nového. Strach z odmítnutí. Strach začít znovu nebo změnit kariéru. Zájemci o práci ale potřebují vědět, že strach je přesným opakem toho, co zaměstnavatelé u potenciálních zaměstnanců hledají. Nebojácnost je však velmi vyhledávaným atributem. Jak můžete být (nebo se zdát) neohroženým uchazečem o zaměstnání? Aktivním úsilím vystoupit ze své osobní a profesionální zóny pohodlí. 

Říkejte „ano“ častěji 

Když vám v práci nabídne novou zodpovědnost, řekněte ano. Je to šance naučit se něco nového a ukázat nejen svou nebojácnost, ale i ochotu zkoušet a neselhat. 

Zahájit konverzaci 

Povídání nemusí být vaše oblíbená činnost a navázání konverzace s cizími lidmi vám může být nepříjemné. Pokud se však ocitnete ve výtahu, jdete po chodbě nebo dokonce jen stojíte ve frontě, popovídejte si s někým kolem vás. Nikdy nevíte, kam tento rozhovor může vést ,a může vám pomoci vytvořit si nový zvyk a donutit vás opustit vaši zónu pohodlí. 

Vzdělávejte se 

Vzdělání existuje, aby lidi naučilo nové věci, tak proč do toho nejít? Spousta levných, komunitních kurzů je zaměřena na profesionály, kteří chtějí růst a rozšířit svou profesionální sadu nástrojů. Některé online kurzy jsou dokonce zdarma. 

Nestyďte se udělat první krok 

Pokud vás nějaká společnost zaujme, proč neoslovit lidi, kteří tam pracují ? Najděte jména lidí, kteří pracují ve vaší profesní oblasti, a pošlete jim rychlou zprávu, ve které se představíte. Řekněte jim, kdo jste, co děláte a co na jejich společnosti obdivujete. Zeptejte se, jestli by mohli být někdy k dispozici na kávu. Strach existuje, aby nás udržoval v bezpečí, ale neměli bychom se jím nechat zdržovat ve stoupání na nová kariérní maxima.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.

0.0136