Strach o firmu i podpora zaměstnanců. Jak covid zamával s šéfy firem?

Datum publikování na HitPrace.cz: 19. 8. 2021

Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Potýkaly se s logistickými problémy, nedostatkem zboží i nefunkčními pracovníky. Situaci nepomáhala ani chaotická nařízení vlády. Dopad měla pandemie nejenom na fungování společností, ale i přístup šéfů a zaměstnanců. Z průzkumu konzultační společnosti Porto mezi padesáti manažery a majiteli menších a středních firem vyplývá, že pracovní prostředí, firemní procesy i pracovníky samotné, změnil koronavirus radikálně.


Pro všechny oslovené společnosti byla v pandemické době první výzvou komunikace, která se z velké části přenesla do online prostoru. Fyzický kontakt mezi pracovníky se podniky snažily minimalizovat a ve velmi krátké době byly nuceny začít komunikovat online nejenom uvnitř firmy, ale i se zákazníky.


Kvůli konkurenci i přechodu zákazníků z kamenných prodejen na e-shopy byly firmy, které internetový prodej dosud neměly, nuceny na něj rychle přejít. Z průzkumu vyplynulo, že 30 procent firem investovalo do rozvoje e-shopu během prvních měsíců pandemie, dalších 15 procent zpočátku otálelo, nakonec se jim podařilo online prodej spustit. Téměř 70 procent menších a středních společností však přišlo na několik měsíců o klientelu a velkou část tržby. Sektory gastronomie, výroby a služeb byly zasaženy nejvíce. Postihla je kompletní nebo částečná uzávěra, nedostatek specifického zboží, leckde se zcela rozpadly dodavatelské řetězce.


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.
0.0365