Plán je ničím, ale plánování je vším. Zúčastněte se červnového Business Brunche na téma strategické myšlení

Datum publikování na HitPrace.cz: 28. 6. 2021

Strategické myšlení a cíle je téma blížícího se červnového Business Brunche, rozvojového programu pro manažery a personalisty. Že se jedná o důležité a aktuální téma, je zřejmé z dynamických změn, které se kolem nás stále více a více objevují.


František Hroník si při této příležitosti připravil pro čtenáře HR News následující zamyšlení ke strategickému myšlení:


Jeden můj kamarád měl nadřízeného z Francie. Když francouzský manažer, který měl na starosti expanzi na „východ“, přijel do Prahy, projevil velký zájem navštívit slavkovské bojiště, že si udělají jednodenní výlet a při něm si budou povídat o firmě, o tom, proč zrovna toto a ne něco jiného, jak toho dosáhnout.


Na kopci Žuráň se kamaráda ptal, proč si myslí, že Napoleon nezůstal na Prackém kopci. Protože vyjeli z Prahy hodně brzo, ještě před čtvrtou ranní, aby nejpozději v sedm byli na Žuráni, tak kamarád nebyl schopen něco kloudného odpovědět. Navíc byla všude mlha a moc neviděl. Francouzský manažer se jej dále doptával, jestli si něco před cestou přečetl o bitvě. Kamarád byl v rozpacích a něco si myslel o frantíkovských rozmarech a posedlosti.


Francouzský manažer začal o tom, že strategie znamená vidět, co není vidět, a že Napoleon, kterého nijak neobdivuje, se velmi dobře připravil (tuto větu kamarád prožíval jako pošťouchnutí). Pak něco vykládal o jeho flexibilitě a ukazoval do prostoru, které ještě byly zahaleny mlhou. Celé své povídání uzavřel v restauraci Stará pošta: „A přesně toto od tebe čekám. Tak jaký máš plán?”


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR