Jak úspěšně vést virtuální tým na home office?
Práce z domova – dříve příjemný benefit, posledních pár měsíců nutnost a vlastně spíše povinnost než výhoda. Z domova ale kromě práce zajišťujeme chod domácnosti, učíme děti, staráme se o ostatní členy, řídíme tým, motivujeme zaměstnance, online je školíme. Mezi jednotlivými činnostmi přepínáme a na konci dne často zjistíme, že je toho na nás možná až příliš. Jak se posledních pár měsíců proměnila role leaderů? Jak motivovat na dálku? Jak udržet tempo a pracovní výkon a přitom nevyhořet? Jak efektivně využívat digitální technologie?
V minulosti patřil home office k zaměstnaneckým benefitům, v budoucnu bude u profesí, u kterých je to z jejich podstaty možné, zcela běžnou záležitostí. Alespoň takový je tedy výhled podle jednoho ze tří scénářů z dílny Human Capital týmu Deloitte. Podle dalšího z nich dojde k vyvážení a zaměstnanci budou trávit například 2 dny prací doma a 3 dny v kanceláři. Nakonec podle posledního scénáře k větším změnám po odeznění pandemie nedojde a home office bude opět převážně občasným benefitem.
Co je teď důležité? Oprostit se od toho, zda jde o virtuální nebo prezenční práci v kanceláři, a z pohledu firmy začít řešit, jak jsou procesy, které se týkají lidí, uzpůsobeny na novou realitu práce.