Důležitost otevřené komunikace ve firmě roste
Pandemie zasáhla způsob, jakým firmy řídily svůj byznys. Na změny si zvykají obě strany – firmy i zaměstnanci. Právě teď je nesmírně důležité zaměstnancům naslouchat, aby o ně firmy nepřišly, až krize opadne. Jedním z přístupů je vedení firem pomocí Open book management.
Open book management (OBM) je způsob vedení firmy, kdy zaměstnanci dostávají všechny důležité informace, které jim pomáhají pochopit firmu jako celek. Všichni musí vědět, proč firma existuje, jak se tvoří její zisk a jak mohou přispět k tomu, aby se firmě dařilo ještě lépe. Prostě otevřená komunikace je základem všeho.
„Esencí OBM přístupu je, že každý ze zaměstnanců ví, co firmu živí a co je její byznys. Je si také vědomý toho, jak k tomu on konkrétně přispívá a jaký bonus přinese dobrý výsledek firmy jemu,“ vysvětluje Janka Pacinová, ředitelka Accace For People. „Zní to jednoduše, ale je to běh na velmi dlouhou trať – je třeba lidem objasnit potřebné principy a cíle, na kterých se bude společně pracovat. Ještě důležitější ale je pravidelně se setkávat se zaměstnanci a ptát se na názor, protože to firmu vždy posune o krok dál.“