Návrat do práce po pandemii COVID-19: Připravte pracoviště pro své zaměstnance
Jakmile se regiony začnou znovu otevírat, lidé se začnou postupně vracet k práci ve svých kancelářích. Během pouhých několika měsíců se osvědčené postupy a etiketa změnily. Tyto změny životního stylu se nevztahují pouze na náš osobní život, ale také na pracoviště. Návrat do práce po COVID-19 může být děsivý, trapný a otřesný. Pro usnadnění přechodu budou týmy lidských zdrojů muset provést změny v politikách, fyzickém pracovišti a jejich přístupu k zaměstnaneckým vztahům. Zajistěte, aby byla vaše kancelář připravena, až se zaměstnanci vrátí po pandemii.
Zajistěte bezpečnost na pracovišti
Po návratu do práce po COVID-19 by mělo být vaše zdraví a bezpečnost vaším největším zaměřením.Prvním krokem je zajistit, aby fyzické pracoviště bylo bezpečné pro zaměstnance. Nejprve si najměte úklidovou službu pro hluboké vyčištění celé kanceláře.Jejich vysoce kvalitní čisticí roztoky zabijí více choroboplodných zárodků než typické produkty a navíc se dostanou do každého koutu, kde se mohou skrývat bakterie a viry. Dále zvyšte standardy každodenního úklidu vaší kanceláře.
Podporujte dobrou hygienu
Po vyčištění pracoviště je důležité povzbudit zaměstnance, aby je udržovali v bezpečí a zdraví. Když se každý postará o svou roli, celá kancelář se bude cítit lépe. Začněte tím, že požádáte manažery a celý tým HR, aby šli příkladem. Když zaměstnanci uvidí nadřízené držet se osvědčených postupů, je větší pravděpodobnost, že tak učiní. Kromě toho dávejte zaměstnancům zvláštní připomenutí pověšením plakátů ve společných prostorách. Uveďte informace o:
Etiketa proti kašli / kýchnutí lokte
Postupy mytí rukou
Když se cítí nemocní, zůstat doma
Příznaky COVID-19 (protože virus se pravděpodobně neztratí do doby, než se vrátíte do práce)
Podpora duševního zdraví zaměstnanců
Vlastní izolace a karanténa během pandemie mohla ovlivnit duševní zdraví vašich zaměstnanců.Týmy lidských zdrojů by si měly být vědomy možných účinků a měly by mít připraveny zdroje, které jim pomohou.