Máte sedavé zaměstnání? Bolesti zad vás neminou

Datum publikování na HitPrace.cz: 16. 3. 2021
Máte sedavé zaměstnání? Bolesti zad vás neminou

Již od prví třídy děti prosedí ve školních lavicích většinu dne a mnoho z nich v tom pokračuje i ve svém zaměstnání. Sedavé zaměstnání má mnoho negativních účinků na tělo, ale i na mozek. Zásadní chybou je, že někteří lidé přijdou domů a místo alespoň minimálního pohybu, opět zasednou za svůj počítač a dále  se věnují práci, hrám nebo brouzdání po sociálních sítích. Celodenní sezení není pro člověka přirozené, proto na sebe zdravotní problémy nenechají dlouho čekat. Téměř nulový pohyb a potřeba u počítače něco „zobat“ vedou k obezitě, problémům se zažíváním. Špatné sezení, hrbení způsobují bolesti zad, včetně krční páteře a hlavy. Novou práci si jistě kvůli těmto problémům hledat nebudete, proto je mnohem více efektivnější, zdravotním problémům předejít.

Kvalitní kancelářská židle

Kancelářské židle se neustále vyvíjí a většina z nich je přizpůsobena celodennímu sezení u počítače. Investujte do kvalitní kancelářské židle, vaše tělo to ocení. Důležité je také správné nastavení. Když se na svou židli posadíte, nohy a záda musí být v pravém úhlu. Při sezení mějte nohy před sebou. Zejména ženy mají sklon dávat nohu přes nohu, což není dobré. Pokud položíte ruce na stůl, také by měly být v pravém úhlu.

Nepodceňujte oporu pro ruce

Při práci s počítačem je velice důležité mít opřené lokty, proto jsou vysouvací klávesnice zcela nevhodné. Při psaní se musíte odsunout od stolu a vaše lokty zůstanou viset ve vzduchu. Při psaní na klávesnici nebo při používaní myši mějte zápěstí narovnaná a lokty opřené o stůl, svaly na rukou a na zádech se méně napínají.

Dodržujte přestávky

Alespoň jednou za hodinu se odsuňte od stolu a protáhněte se, udělejte pár dřepů. Prokrvíte všechny končetiny a uvolníte namáhané svaly. Kromě toho, odpočinek potřebuje i váš mozek. Zajděte si pro svačinu nebo za kolegy. Při cestě nepoužívejte výtah.

U počítače nejezte

Připravte si doma nakrájené ovoce nebo zeleninu a u práce uzobávejte. Svačinu nebo oběd nikdy nejezte při práci u počítače. Váš mozek se bude soustředit na práci a nedá tělu signál, že je nasycené. Po chvíli pocítíte znovu hlad.

Po práci nesedejte znovu k počítači

Po příchodu domů dopřejte svému tělu trochu pohybu a běžte na procházku, zaplavat si nebo si



HitPrace.cz
Autor:
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.