Fenomén home office. Kdysi žádaný benefit, dnes běžná rutina
Až do letošního jara byl home office jedním z nejoblíbenějších pracovních benefitů. Společnost Survio, která se specializuje na tvorbu online dotazníků, provedla na přelomu letošního května a června výzkum mezi 650 českými firmami. Podle výsledků téměř 65 % zaměstnancům vyhovovala práce z domova. Představitelé Survio však nyní tvrdí, že situace se rapidně změnila. Lidé jsou způsobem práce přesyceni a považují home office za rutinu. V aktuálním nastavení však firmy nadále pokračují a podle očekávaných trendů tomu nebude jinak ani v budoucnu.
„Určitě se už nemůžeme bavit o tom, že je home office stále benefit. Aktuálně ho většina Čechů, kteří z podstaty práce takto mohou pracovat, považuje za naprostou běžnost a nutnost,“ říká Lucie Černá, HR manažerka společnosti Survio. „Absence sociálního kontaktu v kombinaci s pochmurným počasím se na lidech začíná negativně projevovat. Zaměstnancům rozhodně chybí neformální diskuse s kolegy. Práce z domova se tak pro ně dnes jeví spíše jako trest než pracovní výhoda,“ dodává Černá.