V práci sedíme průměrně 5 hodin denně. Ergonomické židle pomáhají, musejí se však správně nastavit a používat

Datum publikování na HitPrace.cz: 30. 12. 2020

Bolesti zad a krční páteře jsou jedněmi z nejběžnějších zdravotních potíží spojených se sedavým zaměstnáním. Redukovat jejich incidenci lze nejen vyváženým pohybem, ale hlavně správným způsobem sezení. Je proto klíčové, aby byly kanceláře i home office pracovny vybaveny kvalitními a ergonomickými židlemi či křesly. Důležité je i to, aby si je sami uživatelé uměli nastavit dle vlastních potřeb a využívali jejich opěrné prvky.


Bolesti zad, zejména bederní a krční páteře, i další onemocnění pohybového aparátu trápí podstatné procento lidí. Podle lékařů si na bolavá záda stěžují téměř všichni muži nad čtyřicet let, ženy na tom nejsou o moc lépe. S problémy se zády se navíc odborníci čím dál více setkávají i u mladých lidí či teenagerů. U desetiny lidí občasné potíže dokonce brzy přerostou v chronické. Hlavní příčiny jsou nasnadě: nedostatek fyzické aktivity, sedavý způsob života a špatné držení těla.


Lidé dlouhé hodiny prosedí především v zaměstnání. Podle údajů Eurostatu z roku 2017 tráví většinu pracovního dne vsedě 4 z 10 lidí. Konkrétně u Čechů to bylo 37 procent. Průměrně evropský zaměstnanec se sedavou profesí stráví vsedě 5 hodin denně.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR