V Česku roste nová generace mladých podnikatelů, začínají už na střední škole
Mladých podnikatelů do 30 let v Česku ubývá. Ukazuje se ale, že pokud si studenti zkusí reálný byznys ještě před maturitou, jejich zájem o vlastní podnikání stoupne až dvojnásobně. Osobní zkušenost s fungováním firmy navíc zvyšuje jejich hodnotu i pro potenciální zaměstnavatele.
Podnikatelů do 30 let je v Česku jen desetina a v posledních třech letech se jejich počet snížil o téměř osm tisíc. Úbytek je znatelný především mezi dvacátníky, přibývá naopak podnikavých středoškoláků mezi 18 a 20 lety. „Aktivní a podnikaví mladí lidé jsou motorem každého hospodářství, což si uvědomuje i Evropská unie, která už začala s koncepčním řešením jejich narůstající potřeby na všech úrovních školství v evropských zemích. V podpoře ‚podnikavosti, iniciativy a kreativity‘ studentů jí ve značné míře pomáhá vzdělávací organizace Junior Achievement Worldwide a její program JA Studentská Firma, který v současnosti využívá také 13 procent českých středních škol. Zájem stran ředitelů i studentů rychle roste a cílem v následujících dvou letech je alespoň polovina českých škol zapojených do projektu,“ uvedl Martin Smrž, ředitel nevládní organizace JA Czech, která pomáhá rozvíjet podnikavost mladých lidí v Česku.