Generace Z: Jak změní pracovní trh nástup studentů, kteří žijí on-line?

Datum publikování na HitPrace.cz: 5. 11. 2020

Na trh práce přichází generace Z – mladší, průbojnější a „modernější“ než jejich předchůdci mileniálové. Co nového lidé narození po roce 1995 firmám nabízejí? Především přirozené chápání on-line světa i motivaci v profesním rozvoji. Jejich myšlení a celospolečenské vize firmy ke své inovaci potřebují.


Dosud platili za digitální inovátory především mileniálové, narození v 80. letech a první polovině 90. let. Do věku aktivních obyvatel se však už nyní dostává následující generace Z. Ta se mezi moderní technologie narodila a internet je její přirozené prostředí. „Mileniálové začínali s prohlížeči, vyhledávači a sociálními sítěmi, které stále využívají jako doplněk komunitních vztahů. Generace Z je v on-line světě zapojena hlouběji, pro ni nejsou moderní technologie otázkou ‚učení‘, je s nimi spjata odjakživa. Dnešní dvacátníci přijímají neustálý tok on-line informací a část jejich života se odehrává na sociálních sítích, které bývají důležitým stimulem jejich vztahů – stačí, když aktualizují svůj profil, a okruh blízkých je v obraze, žádná další osobní oznámení nejsou třeba. Jsou zvyklí žít on-line, ale také si váží svého soukromí a pečlivě zvažují, co a kde o sobě prozradí. Většinou si uvědomují, jakou stopu o sobě na internetu zanechávají, což mnohým mileniálům chybí,“ popsala Zuzana Mravík Zelenická, manažerka CSR programů společnosti Samsung.


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.
0.0143