Král je nahý. Co s tím dál, aneb hybridní leadership v době nového normálu

Datum publikování na HitPrace.cz: 18. 5. 2020

Mnoho z vás se za poslední dva týdny vrátilo do práce. Někdo se už nemohl dočkat, až si zalije květiny (pokud přežily), někdo se těšil na pokec s kolegy, někdo se prostě těšil, že může odejít z rodinného kruhu alespoň na pár hodin. Spousta lidí si mnula ruce, jak se všechno vrátí do normálu (a možná zapomněla na „zábavné“ řízení do práce v kolonách nebo na rozruch při zběsilém nakupování v obchodních centrech a podobně.). A spousta manažerů se také nadechla: „Konečně budeme na ně zase vidět. Konečně budou zase pracovat.“ Jen někde v pozadí zůstala schovaná ještě jedna zpráva: „A díky Bohu, že začne zase být vidět na ně a ne na nás a na naše manažerské kvality.“


Za posledních dvou měsíců jsem vedla více než 60 virtuálních workshopů pro několik společností. Když jsem poslouchala lidem, co je trápí nejvíc, co se často opakovalo bylo: „My vlastně nevíme, co máme dělat. Chybí nám vedení. Chybí nám komunikace. A máme strach, že až se vracíme do práce, budeme potrestaní za něco, co nebylo naší vinou.“ V tomto kontextu se nemůžeme divit, že se lidé „těší“ zpátky do kanceláře – alespoň tam vidí nejen šéfové na ně, ale oni také na šéfy a díky tomu mohou získat lepší orientaci v pracovním prostředí a případné další možnosti ovlivňování své kariéry v budoucnu.


Poslední dva měsíce tedy ukázalo, jak extrémně nepřipravené na práci na dálku byly firmy, které se jinak pyšní skvělou značkou zaměstnavatele. To nejen z pohledu infrastruktury; to se dá vyřešit relativně rychle. Nejhorší, co během karantény vyplývalo na povrch, bylo, do jaké míry nebyli připravení na vedení lidí na dálku manažeři v těchto firmách. Jak křehké a chabé byly často jejich kompetence v oblasti komunikace, práce s emocemi lidí, motivace nad rámec odměňování, budování důvěry a zapojení lidí do týmového a firemního dění.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR