Dnes jsme všichni žáci aneb jak využít krizi k posílení své konkurenceschopnosti na trhu práce

Datum publikování na HitPrace.cz: 15. 4. 2020

Už máte také plné zuby, když vám někdo řekne, že to, co se děje, je ve skutečnosti požehnání – pro přírodu, pro nás, pro naše vztahy a tak dál? Měsíc v nouzovém stavu a podobné růžové hlášky by mohly komukoliv lézt na nervy. Což je důvod, proč dnešní článek ze série Chytrá práce z domova začnu trochu osobně, poněvadž tento měsíc je pro mě velmi důležitým a symbolickým milníkem v mé kariéře.


Přesně před deseti lety, na začátku dubna 2010 mě jaro našlo v redakci. Byla jsem novinářkou, konkrétně zástupkyně šéfredaktora časopisu Czech Business Weekly, jediného anglicky psaného ekonomického časopisu v České republice. Novinařinu jsem milovala; práce mě prostě bavila a já jsem byla šťastná, že můžu dělat to, co miluji, i v cizí zemi. Jenže náš časopis byl ve špatném stavu. Ekonomická krize nás zastihla s dluhem; v roce 2009 navíc reklama skoro vyschla.


Proto se náš majitel rozhodl s námi něco udělat. Bohužel na trhu nebyl nikdo, kdo by nás chtěl koupit. Což byl důvod, proč mi na konci dubna 2010 volal šéf, že se o nás rozhodlo. Časopis bude uzavřen a my budeme propouštěni. Na rozloučenou jsme dostali jeden měsíc odstupného. Od června musel pak každý z nás dělat něco jiného, aby uživil sebe i svoji rodinu.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR