Jak překonat pocit osamělosti při práci z domova

Datum publikování na HitPrace.cz: 3. 4. 2020

Jednou z nejlepších věcí na možnosti pracovat odkudkoliv je svoboda. V posledních dnech, v době koronavirové, se ale tato možnost, nebo spíše nutnost, stává brzdou v efektivním fungování firem a institucí.


Ať už se se svými kolegy i v běžném režimu potkáváte jednou či párkrát do roka, nebo jste k omezení kontaktu nuceni nyní, vždy je potřeba nastavit procesy a pravidla pro práci odkudkoliv tak, aby byl zajištěn tok informací i mimo kancelář. Přitom jde nejen o informace spojené přímo s konkrétními úkoly či týmovými a firemními cíli, ale jedná se i o běžný mezilidský kontakt.

Pokec v kuchyňce při práci z domova chybí


Kolegové se standardně setkávají v práci nejen v kancelářích a zasedačkách, ale i na chodbách a kuchyňkách či zajdou společně na oběd, kde prohodí pár slov o tom, jak se měli o víkendu, jaké plány mají na večer, proberou, jak se mají jejich partneři a děti. A když tato přirozená mezilidská komunikace při práci z domova vypadne, tak chybí. A chybí i introvertům.


Podle průzkumu “State of Remote Work 2018” pocit osamělosti patří mezi nejvýznamnější překážky práce mimo kancelář a je také jedním z důvodů, proč zaměstnanci následně častěji firmu opustili. Další stejně významnou překážkou, která s osamělostí jako takovou velmi souvisí, je obtížná spolupráce a komunikace při práci ze vzdálených míst.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR
0.0315