Pes štěká, dítě řve… a já mám pracovat z domova?

Datum publikování na HitPrace.cz: 13. 3. 2020

Epidemie koronaviru nám ukázala za poslední tři týdny, do jaké míry jsou připravené české firmy a její zaměstnanci pracovat z domova. Společnosti, které tímto způsobem pracují delší dobou, čelí méně komplikací, než firmy, které s tím začínají nebo o tom teprve uvažují. Jaké jsou tedy základy, které bychom měli ošetřit jako firmy a jako lidé, pokud chceme fungovat i v případě, že se najednou rozhodneme, více či méně dobrovolně, pro práci z domova? O tomto bude tento článek, první ze série Chytrá práce z domova.


Pamatuji si to jako dnes. Koučuji klienta online když nás najednou ohromí obrovský hluk. Vzletím na chodbu, kdy objevuji, že vedoucí našeho společenství vlastníků se rozhodl změnit nástěnku a pro tu novou musel vrtat nové díry. Jenže nám to zapomněl říct – nebo spíš to neřešil, protože ho nenapadlo, že v průběhu dne by někomu vrtání mohlo vadit.


Zeptala jsem se, jak dlouho mu to bude trvat, vratila jsem se ke klientovi, omluvila a sezení jsme posunuli na jiný termín. V takových případech jste fakt rádi, že máte loajální zákazníky - někdo jiný by mě okamžitě poslal někam a spolupráci se mnou by okamžitě ukončil.

Práce z dálky patří do povolání podnikatelů. Na jednu stranu to ohromně osvobozuje – díky tomu si můžu třeba dovolit dva až tři měsíce volna, kdy můj režim je velmi fluidní a, pokud je třeba pracovat, tak můžu v klidu pracovat i ze zahrady v Rumunsku nebo z hotelu na Sri Lance. Na druhou stranu nic není zadarmo. Pojďme se tedy společně podívat na základy, které umožnují práce z domova jak podnikatelům, tak zaměstnancům, kterým firma dovolí – či dokonce doporučuje nebo přikazuje – práci z domova.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR