Firma není manželka aneb Proč v podnikání nespoléhat na srdce

Datum publikování na HitPrace.cz: 16. 2. 2020

Vášeň pro věc je pro podnikatele důležitým motivátorem, který je žene kupředu. Pokud ale chcete podnikat jen kvůli tomu, abyste se mohli věnovat své oblíbené činnosti, může vás nakonec čekat velké rozčarování. Láska k dané činnosti a vášeň pro produkt či službu není zárukou úspěchu. V podnikání je především potřeba řídit se hlavou, být realista, vynikat v něčem a skvěle znát svůj trh. Dát pak podnikání i kus srdce je poté jen třešničkou na dortu.

Touha věnovat se i ve svém pracovním životě činnosti, kterou máme rádi či přímo milujeme k zbláznění, je jedním z hlavních důvodů, jež lidi vedou k podnikání. Podle letošního průzkumu americké finanční společnosti Guidant Financial a online úvěrového platformy Lending Club uvádí 23 procent lidí jako hlavní motivaci k odstartování vlastního byznysu právě touha rozvíjet svou vášeň. Udělat ze své „srdeční záležitosti“ podnikatelský záměr a celkově podnikat „srdcem“ se ostatně zdá být poměrně rozšířený trend. „Děláme to srdcem.“ „Jsme srdcaři.“ „Své produkty milujeme jako vlastní děti.“ „Naše práce je naší vášní“. Obdobná hesla jsou v současném firemním marketingu téměř standard. Až se zdá, že kdo nemiluje svou firmu, své podnikání, své produkty, nemá v dnešním byznysu co pohledávat. Odborníci ovšem příliš vášnivé podnikatele krotí. „Nehynoucí lásku si raději vyhraďte pro manželku a děti. Podnikání je a vždy bude v prvé řadě ekonomická činnost a jako taková si žádá racionální uvažování a realistické vize. Určitá náklonnost ke své práci a svým výtvorům je samozřejmě na místě, ovšem přílišná láska k firmě, značce nebo produktu zpravidla nekončí dobře,“ upozorňuje Jiří Jemelka, podnikatelský kouč a ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům. Proč se na lásku a vášeň v podnikání zas tolik nespoléhat? 


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.