Šetříme, ale zaměstnanci mají požadavky
Firma je nucena šetřit. Hledáme úspory, omezujeme ne nezbytné činnosti, krátíme výdaje. Bohužel zaměstnanci, zvláště jedna jejich část, si uvykli na to, že „peněz je dost“ a tak se dožadují dalších peněz a benefitů i když by brzy mělo dojít na omezování stávajících. Jak se k tomu postavit?
Řada firem, zejména z automotive odvětví, ale nejen z něj, v posledních měsících registruje pokles příjmů a s nim spojenou nutnost hledat úspory. V médiích to zatím ještě moc vidět není, ale realita je taková, že konjunktura netrvá věčně. Problém je, že lidé, zaměstnanci, slyší spíše na to, co sledují ve zprávách, než na skutečný stav ekonomiky a tak nastává výše popsaná paradoxní situace. Na jedné straně bychom měli šetřit a hledat úspory, ale na druhé jsou požadavky. Prozatím přitom platí, že pracně získané a draze kvalifikované zaměstnance bychom si chtěli udržet. Co s tím?
V prvé řadě v žádném případě nedoufejte, že vaše situace zaměstnancům prostě „dojde“. O situaci firmy je s nimi nezbytné komunikovat a kvalita komunikace je právě taková, jak dobře jste v konjunktuře nastavili komunikační kanály. Pokud ne, můžete na tom pracovat i teď, ale počítejte, že to bude náročnější a v neposlední řadě také dražší proces, než když „o nic nešlo“. Pokud nevíte jaké kanály zvolit a jak s nimi pracovat, rádi vám pomůžeme.