Šetříme, ale zaměstnanci mají požadavky

Datum publikování na HitPrace.cz: 9. 2. 2020

Firma je nucena šetřit. Hledáme úspory, omezujeme ne nezbytné činnosti, krátíme výdaje. Bohužel zaměstnanci, zvláště jedna jejich část, si uvykli na to, že „peněz je dost“ a tak se dožadují dalších peněz a benefitů i když by brzy mělo dojít na omezování stávajících. Jak se k tomu postavit?

Řada firem, zejména z automotive odvětví, ale nejen z něj, v posledních měsících registruje pokles příjmů a s nim spojenou nutnost hledat úspory. V médiích to zatím ještě moc vidět není, ale realita je taková, že konjunktura netrvá věčně. Problém je, že lidé, zaměstnanci, slyší spíše na to, co sledují ve zprávách, než na skutečný stav ekonomiky a tak nastává výše popsaná paradoxní situace. Na jedné straně bychom měli šetřit a hledat úspory, ale na druhé jsou požadavky. Prozatím přitom platí, že pracně získané a draze kvalifikované zaměstnance bychom si chtěli udržet. Co s tím?

V prvé řadě v žádném případě nedoufejte, že vaše situace zaměstnancům prostě „dojde“. O situaci firmy je s nimi nezbytné komunikovat a kvalita komunikace je právě taková, jak dobře jste v konjunktuře nastavili komunikační kanály. Pokud ne, můžete na tom pracovat i teď, ale počítejte, že to bude náročnější a v neposlední řadě také dražší proces, než když „o nic nešlo“. Pokud nevíte jaké kanály zvolit a jak s nimi pracovat, rádi vám pomůžeme.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Devět tváří stresu aneb jak si nedělat z práce z domova zbytečné peklo
27. 3. 2020

Znáte syndrom zubařského křesla? Je to, když jdete k zubaři, ležíte na křesle možná už s otevřenou pusou, slyšíte pana doktora někde v pozadí a víte, že za chvíli to přijde a že vás to bude bolet. Jediné, co nevíte, je jak... Přečíst více

Home office prověří kvalitu jednotlivých zaměstnanců. Nutná je disciplína a dodržování jasných pravidel
25. 3. 2020

Práce z domova se týká především kancelářských pracovníků, jejichž profese je založena hlavně na práci s počítačem a kde telefon či internet jsou jejich základní pracovní pomůckou. „Takzvaný home office je především... Přečíst více

O agenturní zaměstnance legálních agentur bude postaráno i v době pandemie COVID-19
25. 3. 2020

Asociace poskytovatelů personálních služeb (APPS), která sdružuje legální agentury práce s celkovým podílem 40 % trhu a v roce 2019 zaměstnávala 94 000 agenturních zaměstnanců, upozornila na rizika související s potenciálním... Přečíst více

Koroporadna zodpověděla již 900 dotazů
21. 3. 2020

Koroporadna, kterou zřídila Unie rodinných advokátů, zodpověděla přes e-mailovou adresu Koroporadna@uracr.cz již více než 900 dotazů.Korotým je složený z rodinných advokátů, advokátů s řadou dalších specializací, z psychologů... Přečíst více

Hlavně jen nesedět s rukama v klíně a čekat, co se stane!
21. 3. 2020

Řada firem ve vzdělávání a poradenství řeší, jaké dopady bude mít aktuální situace ve světě na jejich podnikání. Týká se to koneckonců nás všech a následky pandemie pocítíme osobně. V rychlé reakci na vývoj událostí se... Přečíst více