Tipy, jak si zpříjemnit práci a předejít stresu

Datum publikování na HitPrace.cz: 13. 8. 2019

Chodíte z práce psychicky vyčerpaní, frustrovaní a bez nálady? Vaše zaměstnání vás nenaplňuje a chodíte do něj s nechutí? Jednou z možností, jak tuto situaci řešit je změna zaměstnání, ovšem není jediným. Někdy bývají tyto pracovní stavy přechodné (před koncem uzávěrky, v daňovém období atd.), někdy pozitiva převažují nad negativy (výhodné benefity, kterých se nechcete vzdát). Zkuste naše tipy, jak se s nechutí v práci vypořádat a třeba do ní začnete chodit opět s úsměvem.

Ve dvou se to lépe táhne

Ve dvou se to lépe táhne nejen ve vztahu, v přátelství, ale také v práci. Postěžujte si kolegovi nebo kolegyni. Je velká pravděpodobnost, že na tom bude stejně jako vy. Uvidíte, že se vám značně uleví a možná se tomu ještě společně zasmějete nebo najdete řešení, jak si pracovní dobu zpříjemnit. 

Nechte pracovní starosti v práci

Nenoste si práci domů a tím myslíme ani problémy s ní spojené. Neustálým stěžováním nic nevyřešíte, neodpočinete si a vaše únava se po čase projeví nejen v práci, ale také v osobním životě. Někdy je těžké myšlenky na práci vyhnat z hlavy. Zkuste si jít zaběhat nebo se jen projít. Endorfiny z pohybu se již o vaši náladu postarají a dodají vám energii na další pracovní dny. 

Připomínejte si pozitiva vaší práce 

Máte možnost pracovat z domova, volnou pracovní dobu, vysoké finanční ohodnocení. Skvělý kolektiv, dovolenou navíc nebo jiné nadstandardní benefity? Připomínejte si je. Uvědomte si negativa a pozitiva vaší práce. Že vám leze na nervy šéf, musíte do práce dojíždět nebo nemáte možnost teplých obědů jsou negativa, která se dají přežít.

Možnost jiné práce nezahazujte

Pokud pocítíte, že se vaše pracovní problémy stále více odrážejí ve vašem soukromém životě a vy máte stále častěji zachmuřenou náladu, poohlédněte se po práci, která vás bude více naplňovat. 

Nikdy nebyla vhodnější doba než je nyní. 


Zdroj: HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

V Česku stoupl počet neschopenek kvůli pracovním úrazům a nemocem.
15. 8. 2019

V Česku loni stoupl počet neschopenek kvůli nemocem a pracovním úrazům. Denně chybělo v práci 211 391 tisíc lidí, což je o 12,3 tisíc více než v roce 2017. Největší absence kvůli úrazům v přepočtu na 100 tisíc pojištěnců... Přečíst více

Časové mezery v životopise: jak je vysvětlit?
15. 8. 2019

Důvodů pro kariérní pauzu může být mnoho. Chcete se věnovat rodině, studiu, cestování anebo si práci právě hledáte. Nebo třeba procházíte nechtěnou pracovní přestávkou z důvodu propouštění. Časové mezery v životopisech se... Přečíst více

Klíč k motivaci – zhmotnit nehmatatelné
13. 8. 2019

Úspěšnost a prosperita každé organizace závisí na dvou aspektech vedení – procesním a lidském. Procesní část je o vytváření strategie a implementaci procesů, systémů a struktury tak, aby bylo strategie dosaženo. Lidská je o... Přečíst více

Přerůstá nám systém certifikací ISO přes hlavu?
11. 8. 2019

Normy ISO jako systémy managementu jakosti patří k nejznámějším standardům kvality v Evropě. „Systém ISO je systémem řízení firem k vytváření kvalitních produktů. Nejde o zvláštní dokumentační balík, který firma vytahuje... Přečíst více

Jak se nezbláznit z práce
9. 8. 2019

Znáte ten pocit, kdy už zkrátka cítíte, že je toho na vás moc, ale práce nepočká a vy chtě nechtě musíte pokračovat? Nižší míra stresu není čas od času na škodu a je i zdravá, horší situace však nastává, když k nadměrné... Přečíst více