Manažer v bahně aneb jak se připravit na krizi
V posledních letech společnosti investují do rozvoje zaměstnanců. Podporují vzdělávací aktivity, využívají se moderní způsoby vzdělávání, pracuje se systematicky tak, aby teorie byla přetavena v dovednosti. Ekonomika roste, a tak se logicky podporuje růst, rozvoj, cesta vpřed nebo chcete-li, tak nahoru na vrchol.
Podíváme-li se na to z pohledu motivace, jistě znáte postoje, které vám takzvaní motivační řečníci či pisálci předkládají. „Máte možnost volby. Buď budete stát a na události reagovat, nebo půjdete vpřed a budete události vytvářet.“ A je to správně. Lidstvo je geneticky předurčeno k neustálému rozvoji a zajisté je správné zabývat se takzvaným vytvářením situací a svoji budoucnost, ať již osobní či firemní, vytvářet.
Ovšem i na této cestě, a bylo by bláznivé myslet si, že to tak nemůže být, narážíme na situace, na které reagujeme. Nejsme schopni je ovlivnit. Ovlivnit jejich příchod, nikoliv průběh. A na tyto situace se lze připravit. A jak se říká, kdo je připraven, není překvapen.