Dva ze tří absolventů opouští svůj obor. Profesi vybírají podle svých zájmů, ne studia

Datum publikování na HitPrace.cz: 11. 7. 2019

Tři roky po ukončení středoškolského studia opouští své profesní zaměření dvě třetiny absolventů. Téměř 65 procent z nich na základě lepší nabídky práce v jiném oboru. Jaké ambice a sny mají dnešní teenageři a dokáží současní maturanti využít svých možností?

„Trh práce se i díky digitalizaci rychle mění a mnoho lidí pracuje v jiném oboru, než který studovali. Dřív mohlo být hlavním důvodem odklonu od studovaného oboru málo pracovních příležitostí, dnes jdou mladí lidé za lukrativnějšími nabídkami, co se týče pracovních i platových podmínek, ale i jejich zájmových preferencí. Nebo zkrátka vstupují do oborů, které ještě před pár lety neexistovaly,“ shodují se Petra Drahoňovská a Valery Senichev, kariéroví poradci projektu Samsung Tvoje šance. V něm pomáhají znevýhodněným středoškolákům z Česka a Slovenska v osobnostním a profesním rozvoji, budují základy k čerstvě nastartovaným kariérám a podporují mladé lidi tak, aby se naučili řídit svoje další kariérní kroky i ve velmi proměnlivém a nejistém trhu práce.

„Pro výběr správné profese je důležité neustále poznávat své silné stránky, pojmenovávat svoji vizi a určovat si postupné cíle a aktivity, jak jich dosáhnout. Je to nikdy nekončící proces, který nás bude provázet nejen volbou školy, ale celým budoucím kariérním rozvojem. Obory a školy, které člověk vystudoval, nemají na další kroky v kariérním rozhodování již tak fatální dopad jako v minulosti. Schopnost naučit se novou profesi je v dnešní době velkých a častých změn na trhu práce mnohdy potřebnější než diplom z první školy, kterou jsme kdysi, na začátku kariéry, studovali,“ poukázala Petra Drahoňovská. 


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Trh práce: Opatrnost zaměstnavatelů roste
17. 9. 2019

Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro čtvrté čtvrtletí roku 2019. V rámci průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro čtvrté čtvrtletí 2019 byla... Přečíst více

Moderní CV jako součást osobního marketingu: tipy, jak zaujmout
16. 9. 2019

Pracovní trh se v důsledku nových technologií rychle mění. Životopis pracovníka je jen střípkem celého balíku osobní prezentace v digitálním světě. Jak se umět prodat nejenom při hledání nové práce?„Vnímání práce se v... Přečíst více

Z domova běžně pracují jen 4 % Čechů, home office je nejběžnější v Nizozemsku
14. 9. 2019

Home office je stále více vyhledávaným benefitem ze strany pracovníků, v současné době především mileniálů. Podle zjištění analytického projektu Evropa v datech využívají home office asi 4 % Čechů, což je zhruba 206 tisíc... Přečíst více

Firmy povyšují neefektivně, Peterův princip platí více, než se myslelo
12. 9. 2019

Ještě dlouho poté, co kanadský psycholog a pedagog Lawrence Peter v 60. letech minulého století formuloval svůj princip neschopnosti zaměstnanců, se věřilo, že vše mínil v nadsázce, nebo jako provokativní vtip. Tzv. Peterův princip... Přečíst více

Spokojený zaměstnanec dnes vyžaduje dobrou osobní zkušenost se zaměstnavatelem
12. 9. 2019

Týká se to nás všech. To, co si myslí manažeři, není ve shodě s tím, jak to vnímají zaměstnanci.Podle průzkumu Gallup 2018:9 z 10 top manažerů si myslí, že jejich zaměstnanci odcházejí za lepším platovým ohodnocením. Pokud se... Přečíst více