Jak měřit motivaci aneb jste Obránce, Ředitel či Tvůrce?

Datum publikování na HitPrace.cz: 9. 7. 2019

Motivace patří mezi nejdůležitější faktory, o kterých se mluví v souvislosti s vedením lidí, angažovaností a výkonem. Uvádí se, že motivovaní zaměstnanci vykazují až 16krát vyšší produktivitu než nemotivovaní. Proto častou otázkou na trénincích manažerských dovedností je, jak motivovat zaměstnance.

Co je motivace

Motivace je energie, náš vnitřní pohon, který určuje, jak se cítíme a následně jak se chováme. Je to to, kvůli čemu ráno vstáváme z postele a jdeme do práce. Na rozdíl od osobnostních rysů se naše motivace v čase může měnit.

Existuje značné množství teorií motivace (namátkou Maslowova pyramida potřeb, Hertzbergova teorie hygienických fakírů, vnitřní a vnější motivace, motivace 1.0 až 3.0 Daniela Pinka a mnohé další). Všechny jsou zajímavé, ale postrádají praktický pohled na to, jak zjistit, co konkrétního člověka motivuje a jak s motivací pracovat.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Testujeme: Motivační mapy odhalí vaše silné a slabé motivátory
27. 1. 2020

Zatímco osobnostní testy nám říkají, jak se v určité situaci (např. na pracovišti) chováme, a hodnotí neměnné faktory naší povahy, motivační testy hovoří spíše o tom, proč tak jednáme v závislosti na aktuálních... Přečíst více

Kdy může zaměstnavatel nařídit přesčas?
24. 1. 2020

Zaměstnanců je nedostatek snad ve všech pracovních odvětvích a firmy se tuto situaci snaží řešit různými způsoby. Najímání brigádníků, proplácení dovolené, kterou zaměstnanci tráví v práci a samozřejmě přesčasy. Kdy má... Přečíst více

Když je práce zároveň i koníčkem. HECHT nabízí nové pracovní příležitosti
23. 1. 2020

Společnost HECHT stále roste a zaměstnává lidi i v menších regionech s vyšší nezaměstnaností. Šanci kariérního uplatnění nabízí kromě standardních pozic v managementu také nadšeným kutilům i zahrádkářům, pro něž se... Přečíst více

Interim manažer není jen zástupce, ale i nositel cenného know-how
22. 1. 2020

Firmy v západní Evropě používají „interimy“ běžně. Znamenají pro ně okamžitou pomoc, převážně v časové tísni. Interim manažeři mohou působit ve financích, lidských zdrojích, právním oddělení, na pozici generálního... Přečíst více

Jak se připravit na bilanční pohovor s nadřízeným
20. 1. 2020

Začátek roku je přesně tou dobou, kdy často probíhají výroční pohovory zaměstnanců s nadřízenými. Jak se na ně připravit, aby byly konstruktivní a přínosné pro obě strany a zároveň se nestaly obávanou stresovou... Přečíst více