Spokojenost zaměstnanců neovlivňuje jen dobrý výdělek, důležité jsou vztahy a kolektiv

Datum publikování na HitPrace.cz: 29. 5. 2019

Mají-li zaměstnanci ve své práci pocit štěstí, pracují efektivněji a déle. Správný zaměstnavatel musí najít vhodný způsob motivace. Dostatečně vysoký plat je téměř standard, zaměstnance zajímají benefity navíc a dobré vztahy na pracovišti. Populární je jóga v kanceláři, společné výlety do přírody nebo práce pro neziskové organizace. 

Spokojenost zaměstnanců hraje zásadní roli v jejich pracovní výkonnosti. Vědci z britské University of Warwick na základě studie, které se zúčastnilo více než 700 respondentů, potvrdili, že pocit štěstí zvyšuje produktivitu práce o 12 %. „Šťastní zaměstnanci pracují mnohem efektivněji, rychleji a déle, aniž by se snížila kvalita odvedené práce,“ to uvádí jeden z autorů studie Daniel Sgroi s tím, že je-li tomu naopak, pracovní výkonnost se o 10 % zhorší. 


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Testujeme: Motivační mapy odhalí vaše silné a slabé motivátory
27. 1. 2020

Zatímco osobnostní testy nám říkají, jak se v určité situaci (např. na pracovišti) chováme, a hodnotí neměnné faktory naší povahy, motivační testy hovoří spíše o tom, proč tak jednáme v závislosti na aktuálních... Přečíst více

Kdy může zaměstnavatel nařídit přesčas?
24. 1. 2020

Zaměstnanců je nedostatek snad ve všech pracovních odvětvích a firmy se tuto situaci snaží řešit různými způsoby. Najímání brigádníků, proplácení dovolené, kterou zaměstnanci tráví v práci a samozřejmě přesčasy. Kdy má... Přečíst více

Když je práce zároveň i koníčkem. HECHT nabízí nové pracovní příležitosti
23. 1. 2020

Společnost HECHT stále roste a zaměstnává lidi i v menších regionech s vyšší nezaměstnaností. Šanci kariérního uplatnění nabízí kromě standardních pozic v managementu také nadšeným kutilům i zahrádkářům, pro něž se... Přečíst více

Interim manažer není jen zástupce, ale i nositel cenného know-how
22. 1. 2020

Firmy v západní Evropě používají „interimy“ běžně. Znamenají pro ně okamžitou pomoc, převážně v časové tísni. Interim manažeři mohou působit ve financích, lidských zdrojích, právním oddělení, na pozici generálního... Přečíst více

Jak se připravit na bilanční pohovor s nadřízeným
20. 1. 2020

Začátek roku je přesně tou dobou, kdy často probíhají výroční pohovory zaměstnanců s nadřízenými. Jak se na ně připravit, aby byly konstruktivní a přínosné pro obě strany a zároveň se nestaly obávanou stresovou... Přečíst více