Nechte řídit e-mailové kampaně stroji, umí to lépe
Když začátkem října vystoupila v ČR uznávaná expertka na e-mailing Jenna Tiffany a promítla na jednom ze svých slidů dva různé předměty e-mailu, málokdo věřil, že ten trefnější nevymyslel člověk, ale stroj. Šlo o dílo umělé inteligence. Z jejího využití v e-mailovém marketingu profitují firmy i zákazníci.
Nezávislá agentura pro výzkum trhu Forrester Research uvádí, že 77 % zákazníků tíhne ke značkám s personalizovanou zkušeností. V České republice přesto převládají hromadné rozesílky newsletterů s oslovením „Vážený zákazníku“ a shodným obsahem pro všechny příjemce. Takové e-maily chce číst jen málokdo. „Šance, že se vkus a potřeby vašich zákazníků shodují, je ve skutečnosti minimální, takže když je oslovujete hromadně ve stejnou dobu a se stejným zbožím, marníte svůj i jejich čas. Nabízet dámskému publiku výhradně pánské zboží je při dnešních možnostech, které elektronická komunikace nabízí, skoro společenské faux-pas,“ vysvětluje Robert Junek, odborný garant programu na Czech On-line Expo.