KATA – koučováním jednotlivce k efektivitě celku

Datum publikování na HitPrace.cz: 9. 1. 2019

V době, kdy firmy dělají možné i nemožné, aby si udržely stávající zaměstnance, a „rozmazlují“ je množstvím benefitů a výhod, poskytuje správně aplikovaná KATA kýžené systematické zapojení zaměstnanců a nástroj pro jejich neustálý rozvoj a současný růst jejich výkonu. Plní tak dva zdánlivě protichůdné cíle – zvyšování výkonu společnosti a zároveň spokojenosti a motivace zaměstnanců. Ta vede k jejich vyšší angažovanosti, která spočívá ve větší chuti něco změnit, loajalitě, pocitu seberealizace, čímž se zvýší pocit jistoty a sníží prostor pro chyby.

Pojem „kata“ pochází z japonštiny a znamená nácvik boje s imaginárním soupeřem prostřednictví předem definovaných pohybů různé délky a fázování. Příkladem praktického využití Kata koučinku je výuka psaní nebo jízdy na kole.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Testujeme: Motivační mapy odhalí vaše silné a slabé motivátory
27. 1. 2020

Zatímco osobnostní testy nám říkají, jak se v určité situaci (např. na pracovišti) chováme, a hodnotí neměnné faktory naší povahy, motivační testy hovoří spíše o tom, proč tak jednáme v závislosti na aktuálních... Přečíst více

Kdy může zaměstnavatel nařídit přesčas?
24. 1. 2020

Zaměstnanců je nedostatek snad ve všech pracovních odvětvích a firmy se tuto situaci snaží řešit různými způsoby. Najímání brigádníků, proplácení dovolené, kterou zaměstnanci tráví v práci a samozřejmě přesčasy. Kdy má... Přečíst více

Když je práce zároveň i koníčkem. HECHT nabízí nové pracovní příležitosti
23. 1. 2020

Společnost HECHT stále roste a zaměstnává lidi i v menších regionech s vyšší nezaměstnaností. Šanci kariérního uplatnění nabízí kromě standardních pozic v managementu také nadšeným kutilům i zahrádkářům, pro něž se... Přečíst více

Interim manažer není jen zástupce, ale i nositel cenného know-how
22. 1. 2020

Firmy v západní Evropě používají „interimy“ běžně. Znamenají pro ně okamžitou pomoc, převážně v časové tísni. Interim manažeři mohou působit ve financích, lidských zdrojích, právním oddělení, na pozici generálního... Přečíst více

Jak se připravit na bilanční pohovor s nadřízeným
20. 1. 2020

Začátek roku je přesně tou dobou, kdy často probíhají výroční pohovory zaměstnanců s nadřízenými. Jak se na ně připravit, aby byly konstruktivní a přínosné pro obě strany a zároveň se nestaly obávanou stresovou... Přečíst více