Přestaňme si stěžovat na mileniály. Začněme s nimi pracovat
Existuje velké množství průzkumů na téma, čím se mladá generace vyznačuje, jaké jsou její hodnoty a představy o (nejen) pracovním životě. Žádný z nich ale neodpovídá na otázky, které si ve firmách klademe stále častěji: Proč se nám nedaří mladou generaci nabírat? Proč u nás nevydrží dlouho? Jak pomoci manažerům a vedoucím, aby s nimi dokázali pracovat?
Všeobecné nářky nad neloajalitou, neochotou respektovat pravidla, netrpělivostí a nereálných očekáváních mladé generace nám sice pomohou trochu ventilovat frustraci, kterou při jejich zaměstnávání zažíváme, ale s problémem postupné generační výměny a přizpůsobením novým podmínkám nepohnou ani o kousek.
„ …tak jsme přizpůsobili nábor a onboarding“
Ano. To bylo vlastně na celé věci to nejjednodušší. Naučili jsme se je oslovovat. Nablýskané náborové kampaně a sliby sice mileniály do firmy přitáhnou, ale pokud vzbudí očekávání, která následně nejsme schopni splnit, mladí reagují tolikrát omílanou „neloajalitou“. Mileniálové oceňují už během náboru férovost a to, že nezakrýváme věci, které mohou považovat za nevýhody.
Ne všude můžeme nabídnout flexibilní pracovní dobu nebo velkou míru svobody – řekněme jim to na rovinu, jsou to dospělí lidé a pokud je to pro ně velká překážka, buďme rádi, že práci odmítnou už během náboru, a ne až ve zkušební lhůtě.