Drahá kancelářská židle vaše záda nespasí, základem je sedět chytře

Datum publikování na HitPrace.cz: 24. 10. 2018

S týmem fyzioterapeutů lektoruje Jan König ve firmách už pár let. Každému z účastníků workshopů mimo jiné „seřídí“ pracovní místo v kanceláři k ideálnímu sedu. „Můžete sedět i na pařezu, ale aktivně!“ říká. Ergonomická křesla manažerů pak často pomyslně letí z okna. Hlavní je vlastní zodpovědnost.

Ergonomické židle jsou přeci dobré, ne?

To je otázka. Spousta lidí si myslí, že ergonomickou židlí za dvacet tisíc korun spasí svá záda. Jenže ani na správně nastavené židli za třicet tisíc – a nastavit ji správně je docela fuška – nikdo nevydrží sedět věčně právě v té jedné dokonalé pozici. Takže po chvíli se stejně kroutíme a hroutíme a investované peníze vlastně ztrácejí smysl. Mám zkušenost, že taková židle je zároveň dobrým alibi, a lidi, kteří si ji koupí, se už ani správně sedět nesnaží, protože mají pocit, že ona to dělá za ně.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Kdy může zaměstnavatel nařídit přesčas?
24. 1. 2020

Zaměstnanců je nedostatek snad ve všech pracovních odvětvích a firmy se tuto situaci snaží řešit různými způsoby. Najímání brigádníků, proplácení dovolené, kterou zaměstnanci tráví v práci a samozřejmě přesčasy. Kdy má... Přečíst více

Když je práce zároveň i koníčkem. HECHT nabízí nové pracovní příležitosti
23. 1. 2020

Společnost HECHT stále roste a zaměstnává lidi i v menších regionech s vyšší nezaměstnaností. Šanci kariérního uplatnění nabízí kromě standardních pozic v managementu také nadšeným kutilům i zahrádkářům, pro něž se... Přečíst více

Interim manažer není jen zástupce, ale i nositel cenného know-how
22. 1. 2020

Firmy v západní Evropě používají „interimy“ běžně. Znamenají pro ně okamžitou pomoc, převážně v časové tísni. Interim manažeři mohou působit ve financích, lidských zdrojích, právním oddělení, na pozici generálního... Přečíst více

Jak se připravit na bilanční pohovor s nadřízeným
20. 1. 2020

Začátek roku je přesně tou dobou, kdy často probíhají výroční pohovory zaměstnanců s nadřízenými. Jak se na ně připravit, aby byly konstruktivní a přínosné pro obě strany a zároveň se nestaly obávanou stresovou... Přečíst více

Pojišťovny se letos musí soustředit na digitální transformaci a nové talenty, aby držely krok s rychlými technologickými změnami ve světě
20. 1. 2020

Klesající úrokové sazby, nová očekávání klientů a demografické změny jsou hlavní faktory určující budoucí vývoj v pojišťovnictví. Klíčové pro pojišťovny je najít optimální rovnováhu mezi nákladovou a provozní... Přečíst více