Jak se vyhnout klišé v motivačních dopisech

Datum publikování na HitPrace.cz: 25. 8. 2023
Jak se vyhnout klišé v motivačních dopisech

V dnešní konkurenční době je motivační dopis klíčovým prvkem při hledání zaměstnání. Přestože mnoho lidí se snaží napsat co nejlepší motivační dopis, často se nevyhnou klišé, která jejich šanci na úspěch snižují. V tomto článku se podíváme na několik tipů, jak se vyhnout klišé v motivačních dopisech a zvýšit tak vaše šance na úspěch.

1. Vyhněte se obecným frázím

  • Fráze jako "jsem týmový hráč" nebo "jsem schopen pracovat pod tlakem" jsou často používané a neříkají o vás nic konkrétního. Místo toho se snažte tyto dovednosti demonstrovat na konkrétních příkladech z vaší praxe.

2. Personalizujte svůj dopis

  • Ukázka toho, že jste si udělali domácí úkol ohledně firmy, do které se hlásíte, může udělat velký dojem. Místo použití obecných frází o tom, jak byste rádi pracovali pro "úspěšnou společnost", zkuste uvést konkrétní důvody, proč vás právě tato firma zaujala a jak byste mohli přispět k jejímu dalšímu růstu.

3. Zaměřte se na své silné stránky

  • Namísto toho, abyste se snažili vyjmenovat všechny své dovednosti a zkušenosti, zaměřte se na ty nejsilnější a nejrelevantnější pro pozici, o kterou se ucházíte. Tímto způsobem vytvoříte přesvědčivější obraz o sobě jako vhodném kandidátovi.

4. Buďte konkrétní

  • Když popisujete své zkušenosti a úspěchy, snažte se uvádět konkrétní čísla a detaily. Například místo toho, abyste napsali, že jste "zvýšili prodej", uveďte, o kolik procent jste prodej zvýšili a za jak dlouho.

5. Přizpůsobte svůj styl psaní

  • Pokud je firma, do které se hlásíte, známa neformálním a přátelským prostředím, nebojte se tomu přizpůsobit svůj styl psaní. Naopak, pokud je společnost více konzervativní, udržujte svůj dopis formálnější a profesionálnější.

Závěrem, psaní motivačního dopisu bez klišé vyžaduje čas a úsilí, ale stojí za to. Personalizací, zaměřením na své silné stránky, konkrétním popisem zkušeností a přizpůsobením stylu psaní zvýšíte své šance na získání pozornosti potenciálního zaměstnavatele a zvýšíte své šance na úspěch.


HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.

Autor článku: Martina Novotná
Copywriterka specializující se na témata spojená s pracovním trhem a personalistikou. Pro pracovní portál HitPrace.cz píše články již od roku 2017.