Zaměstnanecké průzkumy aneb Co je víc – dobrá mzda, nebo dobrý leader?

Datum publikování na HitPrace.cz: 26. 4. 2022

Co mají měřit zaměstnanecké průzkumy a co říkají data, která z průzkumů získáváme? Jak se mění v posledních letech identifikace s firmou a co má největší vliv na angažovanost? Nejen tomu se věnuje článek Marty Fabiánové, výkonné ředitelky TCC online. 

Není to jen o spokojenosti 

Na základě více než dvacetiletých zkušeností na českém trhu můžeme říci, že klienty zajímá nejen to, nakolik jsou jejich zaměstnanci v určitých oblastech spokojeni, ale také to, nakolik jsou angažovaní, tedy vnitřně motivovaní udělat i „něco navíc“. Sleduje se také identifikace neboli loajalita. Výhodou našeho řešení je, že umožňuje sledovat také další metriku, a to nakolik je daná otázka pro zaměstnance důležitá. 

Moderní zaměstnanecké průzkumy nabízejí řadu formátů a odpovědí, které by měly přesně odpovídat potřebám klienta. Je-li hlavním úkolem snížení fluktuace, cílem bude zjistit, co může posílit loajalitu lidí. Pokud firmu čekají významné změny, bude chtít především podpořit angažovanost lidí a jejich chuť pouštět se do inovací. A tak je pochopitelně důležité zjistit, co bude mít na zvýšení angažovanosti největší vliv. 

Chcete si zmapovat dílčí témata a být schopni pružněji reagovat na aktuální dění? Pak se ptejte jen na vybrané téma, klidně několikrát do roka a nečekejte na „velký“ průzkum jednou za dva roky. Ten je skvělý kvůli benchmarku a dlouhodobým trendům, ale nemusí být šikovný pro zmapování aktuálních představ zaměstnanců např. v oblasti režimu home office.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR