Jak řešit jazykovou bariéru v pracovní oblasti

Datum publikování na HitPrace.cz: 21. 4. 2021

Žijeme v době, kdy se bez cizojazyčné komunikace neobejdeme, a to téměř v žádném oboru, nehledě na pozici. Je třeba jednat se zahraničními klienty stejně jako zaměstnávat cizince. Jak ale vyřešit jazykovou bariéru?


Na první pohled se může zdát, že to není problém, ostatně i z průzkumů ČSÚ vyplynulo, že některý cizí jazyk ovládají alespoň na minimální úrovni necelé čtyři pětiny Čechů. To zní vlastně docela pozitivně, ne?


Pojďme si ale připomenout dvě důležité věci, a to tu skutečnost, že:


  •  anglicky nemluví celá planeta
  •  převažující minimální úroveň (tedy znalost několika slov a frází)     znalosti obvykle nestačí.

Znamená to tedy, že ve firmě potřebujete pokrýt více jazyků na různých úrovních – od základní schopnosti se domluvit až po úroveň odbornou. Komunikace navíc vypadá jinak na pracovišti a mezi klienty.


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR
0.0162