Firmy dělají při home office chyby, Jiří Vácha sestavil praktický návod na jeho zavedení

Datum publikování na HitPrace.cz: 24. 10. 2020

Řada společností si neuvědomuje zásadní změnu: home office už není benefit, ale pracovní povinnost. S tím souvisejí chyby, kterých se firmy při jeho zavádění dopouštějí. Typické je, že chybějí pravidla pro komunikaci v rámci týmu, pro zadávání úkolů a jejich kontrolu. Stejně tak mnohdy chybí vnitřní předpis pro činnost zaměstnanců a neprověřuje se, zda má zaměstnanec vůbec pro home office podmínky. To uvádí interim manažer Jiří Vácha, který v současné koronakrizi radí firmám i se správným zavedením a řízením politiky home office. „Zaměstnavatelé si neuvědomují třeba to, že i doma během home office se může zaměstnanci přihodit pracovní úraz,“ upozorňuje Vácha.


Home office neboli práce na dálku je forma práce, kdy zaměstnanci vykonávají práci úplně nebo částečně mimo sídlo svého zaměstnavatele. Výsledky práce jsou v takovém případě předávány zaměstnavateli prostřednictvím digitálních kanálů. Práce z domova se začala rozšiřovat spolu s rozvojem informačních a komunikačních technologií. Zároveň ale většina firem trvala na docházení zaměstnanců na pracoviště a home office umožňovala jen občas – tedy pouze jako jeden z benefitů. Jiná zaměstnání ovšem byla na tomto modelu postavena úplně, např. IT programátoři.

Covid-19 odstartoval změnu

O home office se dlouho mluvilo jako o práci budoucnosti. Vše se změnilo v letošním roce s příchodem koronaviru, který z něj udělal standardní formu práce. Vždyť například Google vyhlásil celosvětově home office až do poloviny příštího roku. Nová skutečnost ovšem na manažery klade jiné nároky než v případě, že mají zaměstnance na očích u sebe v kancelářích.


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.