Firmy se starají o své zaměstnance i po propuštění

Datum publikování na HitPrace.cz: 29. 6. 2020

Koronavirová krize pomalu slábne a společnosti, které tyto těžké časy ustály, si mohou oddechnout. Ale jen na okamžik. Kvůli nestabilní ekonomice se totiž blíží další krize – ta ekonomická. Firmy se tak budou stejně jako před deseti lety muset s některými svými zaměstnanci rozloučit. Právě propouštění může dobře vybudované pověsti firmy uškodit a tak přichází na řadu outplacement. Proces, kdy se společnosti snaží zvládnout propouštění s grácií a podpořit zaměstnance při hledání nových příležitostí.


Cílem outplacementu je kvalitní a komplexní příprava propouštěných pracovníků na novou situaci a pomoc při hledání nového pracovního poměru. V procesu jde o udržení motivace a loajality stávajících pracovníků a v neposlední řadě posílení pozitivního vnímání společnosti navenek.


V praxi může outplacement vypadat různorodě. „Organizace nabízí zaměstnancům rekvalifikační kurzy v podobě počítačových nebo jazykových lekcí. Dále mohou využít poradce, který pomáhá zaměstnanci zorientovat se na trhu práce. Dostává rady, jak postupovat při hledání nové práce, jak si správně sestavit životopis nebo jak se chovat u pracovního pohovoru. Některé společnosti pak nabízí profil propouštěného pracovníka spolupracujícím personálním agenturám. Není to jen o outplacementové strategii nastavené ze strany HR, je to především o připravenosti manažerů komunikovat nelehkou situaci,“ říká Magdaléna Prunerová ze společnosti MgC Group.


Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.