Jak na home office v době pandemie? Odborníci radí nechat zaměstnance spolupracovat a nezapomínat na sociální kontakt

Datum publikování na HitPrace.cz: 29. 4. 2020

Řada firem přešla kvůli pandemii koronaviru na režim, kdy většina jejich zaměstnanců pracuje pouze z domu. Mít celý podnik permanentně mimo kancelář se ale může velmi rychle drasticky promítnout na výkonnosti jednotlivých pracovníků, jejich motivaci i vnitrofiremních vztazích. Odborníci proto doporučují, aby zaměstnanci pracovali na úkolech častěji společně a dostávalo se jim pravidelné zpětné vazby. Zapomínat by se nemělo ani na nepracovní sociální kontakt.


Současná situace je náročná zejména pro manažery a ředitele firem, kteří nemají možnost osobně na tým dohlížet tak, jak jsou zvyklí při práci v kanceláři. Podle odborníků mají v podstatě dvě možnosti, jak se s touto situací poprat – buď začít své podřízené přísně kontrolovat, nebo jim dát svou důvěru a v práci je spíše podporovat a motivovat.


„Obecně tuto situaci vnímám jako test důvěry mezi zaměstnanci a zaměstnavateli, potažmo jejich nadřízenými. Jeden manažer může být nervózní a své lidi neustále kontrolovat, aby mu nebylo něco vyčteno od vrcholového managementu. A jiný to vezme jako výzvu, kdy bude se svým týmem udržovat rozumný kontakt, dokáže své lidi podpořit, zajímat se o ně i po nepracovní stránce a profitovat z toho mohou všichni,“ popisuje brněnský psycholog Tomáš Repka. Komunikace firmy se zaměstnanci by tak měla probíhat ne ve smyslu kontroly, ale spíše vyjádření podpory a zájmu o to, jak situaci zvládají. „Jde o to být pro ně co nejvíc lidský,“ dodává psycholog.



Zdroj: Personalista.com
Otevřený internetový HR magazín.