Pracujete s personálními daty ve prospěch lidí i celé organizace?
Když vloni publikovala společnost Deloitte svou rozsáhlou výroční studii Global Human Capital Trends 2019, některé závěry nebyly překvapením. Opakovaně se totiž potvrdilo, že mezi kritické faktory úspěchu a výkonnosti firmy řadí především společenská hlediska, jako je diverzita, rovnost, spravedlnost nebo porozumění. Pozornost se tak stále více upíná k lidskému faktoru. Pochopení jeho významnosti v dnešní době je nicméně jen jednou stránkou mince.
Poznání, jak moc jsou sociální aspekty důležité, je potřeba dostat přímo do firemní kultury, recruitmentu, práce s talenty a dalších procesů. Digitalizace, která vstupuje do personální sféry může v tomto cíli významně pomoci. Nikoliv z pohledu, že budeme pouze tvořit líbivé reporty pro systém a HR a lidem ve firmě vlastně neposlouží.
Pokročilé technologie dnes umožňují vytěžovat data způsobem, který zapadne do celé této skládačky – pomohou překlenout propast mezi tím, co si myslí zaměstnanci a co zaměstnavatel. Tady a teď. Přesně v momentu, který může být rozhodující, ať už se jedná o zvažování výpovědi ze strany zaměstnance, odměňování nebo třeba nástupnictví.