Chaos ve firmách. Často pracovníci ani nevědí, co po nich šéfové žádají

Datum publikování na HitPrace.cz: 27. 8. 2019

Chaos, nebo řád? Harmonie, nebo konflikt? Dění uvnitř firmy připomíná složitý mechanismus, ve kterém se paralelně odehrává veliké množství procesů a interakcí.


Chaos, nebo řád? Harmonie, nebo konflikt? Dění uvnitř firmy připomíná složitý mechanismus, ve kterém se paralelně odehrává veliké množství procesů a interakcí, které jsou ovlivňovány nejen zaměřením podniku, ale i firemní kulturou, prostředím, ale i manažerskými postupy. Co všechno tento mechanismus ovlivňuje, kde nejčastěji dochází ke střetům a jak vlivná i zneužitelná je šéfovská „moc“ objasňuje Simona Myslikovjanová, auditorka, externí trenér&supervisor a spolupracující lektorka vzdělávací společnosti 1. VOX.

Jak se rozpozná, že ve firmě panuje dobrá, „kvalitní“ a tvůrčí atmosféra? Jaké jsou toho viditelné či hmatatelné aspekty?

Podniková kultura je jev velmi složitý, obtížně definovatelný a postižitelný, významně však ovlivňující dlouhodobou úspěšnost podniku. Firemní kultura ovlivňuje chování lidí a zrcadlí jejich skryté názory o tom, co považují za správné nebo nesprávné. K vytvoření potřebujeme čas. Klima organizace bychom mohli charakterizovat, jak lidé kulturu v organizaci vidí, jak o ní smýšlejí. Lidské zdroje se stávají nejcennější složkou organizace, a proto s nimi pracujme. Pouze jejich správným vedením a péčí o ně lze dosáhnout udržitelné konkurenční výhody. Lidé jsou nositelé znalostí a znalost je nejdůležitější formou kapitálu podniku. A proto s nimi pracujme jako s živými organismy, ne jako se shlukem osob na jednom místě. Mezi viditelné atributy, co zjevně působí na pracovníky vně firmy, také však na obchodní partnery patří brand firmy jako takový – od symbolu, artefakty. Přes čistotu interiéru, aby bylo na první dojem cítit dýchatelno. Pracovníci by se zde měli mít příjemný pocit k maximálnímu výkonu. Dále dress code či požadavky na způsob oblékání po interpersonální komunikaci, vnímání, naslouchání a respekt. Co je v týmu potřeba? Koordinace - Synergie - Respekt - Naslouchání - Komunikace - Důvěra - Motivace - Cíl. 


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Trh práce: Opatrnost zaměstnavatelů roste
17. 9. 2019

Společnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro čtvrté čtvrtletí roku 2019. V rámci průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro čtvrté čtvrtletí 2019 byla... Přečíst více

Moderní CV jako součást osobního marketingu: tipy, jak zaujmout
16. 9. 2019

Pracovní trh se v důsledku nových technologií rychle mění. Životopis pracovníka je jen střípkem celého balíku osobní prezentace v digitálním světě. Jak se umět prodat nejenom při hledání nové práce?„Vnímání práce se v... Přečíst více

Z domova běžně pracují jen 4 % Čechů, home office je nejběžnější v Nizozemsku
14. 9. 2019

Home office je stále více vyhledávaným benefitem ze strany pracovníků, v současné době především mileniálů. Podle zjištění analytického projektu Evropa v datech využívají home office asi 4 % Čechů, což je zhruba 206 tisíc... Přečíst více

Firmy povyšují neefektivně, Peterův princip platí více, než se myslelo
12. 9. 2019

Ještě dlouho poté, co kanadský psycholog a pedagog Lawrence Peter v 60. letech minulého století formuloval svůj princip neschopnosti zaměstnanců, se věřilo, že vše mínil v nadsázce, nebo jako provokativní vtip. Tzv. Peterův princip... Přečíst více

Spokojený zaměstnanec dnes vyžaduje dobrou osobní zkušenost se zaměstnavatelem
12. 9. 2019

Týká se to nás všech. To, co si myslí manažeři, není ve shodě s tím, jak to vnímají zaměstnanci.Podle průzkumu Gallup 2018:9 z 10 top manažerů si myslí, že jejich zaměstnanci odcházejí za lepším platovým ohodnocením. Pokud se... Přečíst více