Chaos ve firmách. Často pracovníci ani nevědí, co po nich šéfové žádají

Datum publikování na HitPrace.cz: 27. 8. 2019

Chaos, nebo řád? Harmonie, nebo konflikt? Dění uvnitř firmy připomíná složitý mechanismus, ve kterém se paralelně odehrává veliké množství procesů a interakcí.


Chaos, nebo řád? Harmonie, nebo konflikt? Dění uvnitř firmy připomíná složitý mechanismus, ve kterém se paralelně odehrává veliké množství procesů a interakcí, které jsou ovlivňovány nejen zaměřením podniku, ale i firemní kulturou, prostředím, ale i manažerskými postupy. Co všechno tento mechanismus ovlivňuje, kde nejčastěji dochází ke střetům a jak vlivná i zneužitelná je šéfovská „moc“ objasňuje Simona Myslikovjanová, auditorka, externí trenér&supervisor a spolupracující lektorka vzdělávací společnosti 1. VOX.

Jak se rozpozná, že ve firmě panuje dobrá, „kvalitní“ a tvůrčí atmosféra? Jaké jsou toho viditelné či hmatatelné aspekty?

Podniková kultura je jev velmi složitý, obtížně definovatelný a postižitelný, významně však ovlivňující dlouhodobou úspěšnost podniku. Firemní kultura ovlivňuje chování lidí a zrcadlí jejich skryté názory o tom, co považují za správné nebo nesprávné. K vytvoření potřebujeme čas. Klima organizace bychom mohli charakterizovat, jak lidé kulturu v organizaci vidí, jak o ní smýšlejí. Lidské zdroje se stávají nejcennější složkou organizace, a proto s nimi pracujme. Pouze jejich správným vedením a péčí o ně lze dosáhnout udržitelné konkurenční výhody. Lidé jsou nositelé znalostí a znalost je nejdůležitější formou kapitálu podniku. A proto s nimi pracujme jako s živými organismy, ne jako se shlukem osob na jednom místě. Mezi viditelné atributy, co zjevně působí na pracovníky vně firmy, také však na obchodní partnery patří brand firmy jako takový – od symbolu, artefakty. Přes čistotu interiéru, aby bylo na první dojem cítit dýchatelno. Pracovníci by se zde měli mít příjemný pocit k maximálnímu výkonu. Dále dress code či požadavky na způsob oblékání po interpersonální komunikaci, vnímání, naslouchání a respekt. Co je v týmu potřeba? Koordinace - Synergie - Respekt - Naslouchání - Komunikace - Důvěra - Motivace - Cíl. 


Zdroj: HR News
Zprávy a novinky z HR


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

Když je práce zároveň i koníčkem. HECHT nabízí nové pracovní příležitosti
23. 1. 2020

Společnost HECHT stále roste a zaměstnává lidi i v menších regionech s vyšší nezaměstnaností. Šanci kariérního uplatnění nabízí kromě standardních pozic v managementu také nadšeným kutilům i zahrádkářům, pro něž se... Přečíst více

Interim manažer není jen zástupce, ale i nositel cenného know-how
22. 1. 2020

Firmy v západní Evropě používají „interimy“ běžně. Znamenají pro ně okamžitou pomoc, převážně v časové tísni. Interim manažeři mohou působit ve financích, lidských zdrojích, právním oddělení, na pozici generálního... Přečíst více

Jak se připravit na bilanční pohovor s nadřízeným
20. 1. 2020

Začátek roku je přesně tou dobou, kdy často probíhají výroční pohovory zaměstnanců s nadřízenými. Jak se na ně připravit, aby byly konstruktivní a přínosné pro obě strany a zároveň se nestaly obávanou stresovou... Přečíst více

Pojišťovny se letos musí soustředit na digitální transformaci a nové talenty, aby držely krok s rychlými technologickými změnami ve světě
20. 1. 2020

Klesající úrokové sazby, nová očekávání klientů a demografické změny jsou hlavní faktory určující budoucí vývoj v pojišťovnictví. Klíčové pro pojišťovny je najít optimální rovnováhu mezi nákladovou a provozní... Přečíst více

Technologické trendy roku 2020 podle Cisco aneb co přinesou technologie
17. 1. 2020

Technologie mění svět a tato změna je rok od roku rychlejší. Jaké trendy vzniknou díky technologiím v roce 2020? Cisco vidí zejména pět oblastí, které doznají změny.Nutnost budovat internet pro budoucnostVstupujeme do třetí dekády... Přečíst více