Tipy, jak na ideální pracovní prostředí

Datum publikování na HitPrace.cz: 27. 1. 2019

Pracovní prostředí se velkou měrou podílí na produktivitě práce. Každý z nás má však jiné možnosti, jak si svoje pracovní prostředí uzpůsobit. Některé faktory jsou však pro všechna pracovní prostředí stejné.

Osvětlení

To je stěžejní faktor především pokud je práce vykonávána za tmy či v zimním období. Nevyplácí se jej tedy podceňovat. Ideálním řešením je osvětlení lokální – nad pracovním prostorem. Ideální není zářivka neboť vydává nepřirozené světlo.

Barva zdí

Barva zdí reprezentuje celý prostor, a proto na nás má největší vliv. Její volbu tedy není radno podcenit. Pokud vybíráte barvy, zapomeňte na ty hodně výrazné a syté, vybírejte spíše odstíny světlejší a decentnější. Ideální s nádechem zelené, která působí uklidňujícím dojmem.

Pokud chcete použít barevnou úpravu celého pracoviště, která by měla sloužit k rozlišení jednotlivých zón na pracovišti, dejte pozor, aby neměla rušivý vliv a neodváděla pozornost od práce.

Pracovní ovzduší

To vytváří teplota, vlhkost a proudění čistého vzduchu. To vše ovlivňuje nejen fyzickou, ale i psychickou námahu, kterou musí každý zaměstnanec v pracovním procesu vynaložit. Pokud není pracovní ovzduší ideální, zhoršuje se i pracovní výkon a dokonce to může mít i vliv na zdravotní stav.

Pracovní prostor

Pokud je naším pracovním prostorem stůl, raději volíme menší rozměry, omezíte tak množství předmětů, které nás obklopují a zbytečně zabírají místo. Také nebudou rozptylovat naši pozornost. Ideální volbou není stůl skleněný. Základ ke stolu tvoří pohodlná židle, dobrou volbou je židle ergonometrická.

Vhodné sociálně psychologické podmínky práce

Mezi tyto podmínky se řadí především pohodlný přístup na pracoviště, optimální pohybový prostor pro výkon práce, optimální zorné podmínky, které ovlivňují druh vykonávané práce a také vhodná pracovní poloha.


Zdroj: HitPrace.cz
Platforma pro spojení zaměstnavatelů s uchazeči o zaměstnání.


Poslední vybrané články na HitPrace.cz

V Česku stoupl počet neschopenek kvůli pracovním úrazům a nemocem.
15. 8. 2019

V Česku loni stoupl počet neschopenek kvůli nemocem a pracovním úrazům. Denně chybělo v práci 211 391 tisíc lidí, což je o 12,3 tisíc více než v roce 2017. Největší absence kvůli úrazům v přepočtu na 100 tisíc pojištěnců... Přečíst více

Časové mezery v životopise: jak je vysvětlit?
15. 8. 2019

Důvodů pro kariérní pauzu může být mnoho. Chcete se věnovat rodině, studiu, cestování anebo si práci právě hledáte. Nebo třeba procházíte nechtěnou pracovní přestávkou z důvodu propouštění. Časové mezery v životopisech se... Přečíst více

Tipy, jak si zpříjemnit práci a předejít stresu
13. 8. 2019

Chodíte z práce psychicky vyčerpaní, frustrovaní a bez nálady? Vaše zaměstnání vás nenaplňuje a chodíte do něj s nechutí? Jednou z možností, jak tuto situaci řešit je změna zaměstnání, ovšem není jediným. Někdy... Přečíst více

Klíč k motivaci – zhmotnit nehmatatelné
13. 8. 2019

Úspěšnost a prosperita každé organizace závisí na dvou aspektech vedení – procesním a lidském. Procesní část je o vytváření strategie a implementaci procesů, systémů a struktury tak, aby bylo strategie dosaženo. Lidská je o... Přečíst více

Přerůstá nám systém certifikací ISO přes hlavu?
11. 8. 2019

Normy ISO jako systémy managementu jakosti patří k nejznámějším standardům kvality v Evropě. „Systém ISO je systémem řízení firem k vytváření kvalitních produktů. Nejde o zvláštní dokumentační balík, který firma vytahuje... Přečíst více