Team Coordinator - Accounts Receivalble
Team Coordinator Accounts Receivable
(all genders)
Böllhoff - Passion for successful joining
Böllhoff is a global partner for 360-degree fastening technology with assembly and logistics solutions. As a family-owned company, we have been standing for long-term success through innovation and customer service since 1877.
Our mission? Creating successful connections. Join us in our efforts to bring it into life - in a family-owned corporate culture that always puts people first.
For our accounting team in Germany we are looking for a Team Coordinator for accounts receivable. The accounting team is divided into the areas of accounts receivable, general ledger, taxes and accounts payable. As the Team Coordinator of accounts payable you will work with and report to the Head of Financial Accounting Germany. You will be located in our entity in Prague.
The main tasks and responsibilities:
- monitoring and coordination of daily accounts receivable activities
- planning and organization of personnel resources within the accounts receivable team
- operational work in accounts receivable accounting
- monitoring deadlines and process quality
- responsible for the timely, accurate processing of invoices, incoming payments, intercomany and open items reconciliation
- monitoring of customer credit limits, customer ratings and customer master data to reduce debt losses
- handling the dunning and collection process with proactive tracking of overdue payments
- process optimization through identification of bottlenecks and development of improvements
- ensuring fulfilment of compliance requirements and accounting guidelines
- preparation and followup of internal and external meetings
- writing structured documentations
- measure monitoring though KPI’s
- function as a professional contact person in accounting matters for various departments and stakeholders
Qualifications & Experiences:
- Master or Bachelor degree in business administration or a comparable field of study such as chief accountant
- at least 46 years of practical experience in accounting or a similar finance function
- good understanding of subledger processes, open item reconciliation and receivables management
- experience with ERP systems
- very good Excel skills
- experience in a corporate group or manufacturing company is an advantage
- fluent in English + German, both written and spoken, and strong intercultural awareness
- strong organizational and coordination skills with the ability to manage multiple priorities efficiently at the same time
- strong communication skills and ability to collaborate with internal and external stakeholders
- strong analytical skills, a highly structured way of thinking and the ability to develop complex concepts
- independent working style, proactive behavior and learning motivation
- flexibility in workintensive phases and the ability to adapt to dynamic challenges
- first experiences in project work and process optimization are an advantage
- Openness to travel to the headquarter at least all 2 months for some days
Your benefits:
- flexible working hours
- Home office / mobile working
- intensive onboarding program
- diverse options for professional development
- valuing corporate culture of an ownermanaged family business
-------------------------------------------------------
Kooridnátor týmu – Accounts Receivable
? Co bude Vaší odpovědností:
- monitorování a koordinace denních činností v oblasti pohledávek
- plánování a organizace personálních zdrojů v rámci týmu pohledávek
- operativní práce v účetnictví pohledávek
- monitorování termínů a kvality procesů
- odpovědnost za včasné a přesné zpracování faktur, příchozích plateb, mezipodnikových a otevřených položek
- monitorování úvěrových limitů zákazníků, hodnocení zákazníků a kmenových údajů zákazníků za účelem snížení ztrát z pohledávek
- zajištění procesu upomínání a inkasa s proaktivním sledováním splatných plateb
- optimalizace procesů
- zajištění plnění požadavků na dodržování předpisů a účetních směrnic
- příprava a sledování interních a externích schůzek
- psaní strukturované dokumentace
- monitorování opatření prostřednictvím KPI
- funkce profesionálního kontaktního pracovníka v účetních záležitostech pro různá oddělení a zainteresované strany
? Požadujeme:
- magisterský nebo bakalářský titul v oboru podnikové ekonomiky nebo srovnatelném oboru, např. hlavní účetní
- alespoň 4–6 let praktických zkušeností v účetnictví nebo podobné finanční funkci
- dobrá znalost procesů pomocné účetní knihy, odsouhlasení otevřených položek a správy pohledávek
- zkušenosti s ERP systémy
- velmi dobré znalosti Excelu
- zkušenosti v korporátní skupině nebo výrobní společnosti jsou výhodou
- plynulá znalost angličtiny a němčiny, písemně i ústně, a silné mezikulturní povědomí
- silné organizační a koordinační schopnosti s možností efektivně řídit více priorit současně
- silné komunikační schopnosti a schopnost spolupracovat s interními a externími zainteresovanými stranami
- silné analytické schopnosti, vysoce strukturovaný způsob uvažování a schopnost vyvíjet komplexní koncepty
- nezávislý pracovní styl, proaktivní chování a motivace k učení
- flexibilita v pracovně náročných fázích a schopnost přizpůsobit se dynamickým výzvám
- první zkušenosti s projektovou prací a optimalizací procesů jsou výhodou
- ochota cestovat do centrály alespoň jednou za dva měsíce na několik dní
? Nabízíme:
- Flexibilní pracovní dobu
- Možnost práce z domova
- Důkladný onboarding program
- Široké možnosti profesního rozvoje
- Přátelskou firemní kulturu rodinné společnosti
- Stravenky
- Jayzkové kurzy
Požadavky
- Minimální vzdělání: Vyšší odborné
- Ekonomika
- Ekonomika - podvojné účetnictví
- Ekonomika - účetnictví a daňové evidence
Požadované jazyky
Angličtina
(aktivní)
Němčina
(aktivní)
Benefity
- Dovolená 5 týdnů
- Jazykové kurzy
- Možnost home office
- Multisport karta
- Notebook
- Pružná pracovní doba
- Stravenky
- Vzdělávací kurzy a školení
- Podrobné informace o nabídce práce
Firma: BÖLLHOFF, s.r.o Lokalita: Hostivice Pracovní pozice: Team Coordinator - Accounts Receivalble Směnnost práce Plný úvazek Nástup do práce od: IHNED Nabízená mzda: 50000-75000 Kč Nabídka přidána: 23. 9. 2025
Pracovní pozice aktivní
Práce Team Coordinator - Accounts Receivalble: Často kladené otázky
👉 V jakém městě se nabízí nabídka práce Team Coordinator - Accounts Receivalble?
Práce je nabízena v lokalitě Hostivice.
👉 Jaká je nabízená mzda na této pozici?
Nabízená mzda je 50000-75000 Kč.
👉 Jaká firma nabírá na tuto pozici?
Tato nabídka práce je do firmy BÖLLHOFF, s.r.o.