Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice

Praha
Najděte si práci či brigádu na portálu JenPráce.cz! Každý den aktuální nabídky v České republice i zahraničí.


O nás

Knihovna Orientálního ústavu Akademie věd České republiky (OÚ AVČR) je živým centrem pro studenty, pedagogy a vědecké a výzkumné pracovníky, kteří se zabývají bohatou kulturou a historií Asie a Blízkého východu. Knihovna, která obsahuje více než 250 000 svazků jedinečných materiálů ve více než 140 jazycích, nabízí jedinečné prostředí pro výzkum, objevy a spolupráci a slouží vědcům i veřejnosti.

Náplň práce:

Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice v knihovně OÚ AVČR hraje klíčovou roli jak v podpoře uživatelů knihovny, tak v řízení akvizic nových materiálů. Tato pozice, podřízená vedoucí knihovny, věnuje tři dny v týdnu poskytování odborné pomoci v oblasti výpůjček, meziknihovních výpůjček, referenčních služeb a dalších aktivit v oblasti podpory uživatelů a další dva dny v týdnu se zaměřuje na výběr, objednávání a nákup knihovních zdrojů.

 

Pracovní náplň: 

  • poskytování odborné pomoci v referenčním centru podle stanoveného harmonogramu, pomoc uživatelům s výzkumnými dotazy a jejich podpora v efektivním využívání knihovních zdrojů;
  • provádění referenčních rozhovorů s cílem porozumět výzkumným potřebám uživatelů a doporučit jim vhodné zdroje;
  • podpora uživatelů v orientaci v katalogu knihovny, specializovaných databázích a dalších digitálních zdrojích, poskytování konzultací, specializované vyhledávání a školení podle potřeby;
  • podílení se na propagaci, rozvoji a optimálním fungování široké škály služeb podpory uživatelům, včetně asistenčních, referenčních a specializovaných služeb, a to jak na místě, tak online;
  • pomoc žadatelům o meziknihovní výpůjčky a jejich koordinování s partnerskými institucemi, aby bylo zajištěno včasné doručení materiálů;
  • vedení a analyzování statistiky uživatelů týkající se knihovních služeb, oběhu a akvizic pro potřeby plánování a zlepšování služeb;
  • spolupráce s ostatními knihovníky a dalšími pracovníky ústavu na zlepšování služeb pro uživatele, vedení přesných záznamů o akvizicích a výpůjčkách;
  • výběr, objednávky, zpracování a katalogizace nových materiálů tak, aby akvizice účinně podporovaly výzkumné potřeby uživatelů;
  • podílení se na přípravě stěhování knihovny OÚ AVČR do centra Prahy v r. 2027;

další úkoly podle aktuální potřeby k naplnění poslání knihovny a ústavu.

Co od Vás očekáváme:

  • vzdělání v oboru knihovnictví a informační vědy nebo v příbuzném oboru (uchazeči s vysokoškolským vzděláním v jiných oborech mohou být zváženi, pokud mají rozsáhlé zkušenosti s prací v knihovně, zejména v oblasti uživatelské podpory a akvizic, včetně výpůjček, meziknihovních výpůjček a referenčních služeb);
  • praktické zkušenosti s akvizicemi, katalogizací a manipulací se speciálními sbírkami jsou velmi žádoucí;
  • znalost platných standardů a práce s knihovním katalogem (zejména Aleph), databází a online informačních zdrojů;
  • velmi dobrá počítačová gramotnost (Office 365, internet), praktická uživatelská znalost nástrojů umělé inteligence;
  • výborná znalost českého jazyka (slovem i písmem)
  • výborné komunikační schopnosti v angličtině pro efektivní práci v mezinárodním akademickém prostředí (komunikace na pracovišti a s vědeckými pracovníky probíhá běžně v angličtině);
  • znalost některého asijského jazyka výhodou;
  • proklientský přístup, schopnost podporovat rozmanité potřeby uživatelů a iniciativně hledat řešení a vylepšovat procesy poskytování služeb;
  • schopnost samostatného osvojování nových dovedností v digitálním prostředí;
  • schopnost samostatné i týmové práce;
  • ochota se dále vzdělávat a profesně rozvíjet.

Co Vám můžeme nabídnout:

  • různorodou a naplňující práci v akademickém prostředí;
  • další vzdělávání formou školení pro osobní i profesionální rozvoj;
  • příspěvek na stravování, 5 týdnů dovolené, možnost využít zaměstnanecké školky a škálu dalších benefitů AV ČR; 
  • možnost flexibilní pracovní doby a po dohodě den práce z domova týdně dle možností knihovny; 
  • hrubá mzda 30.000 - 35.000 Kč / měsíc pro plný úvazek dle kvalifikace a praxe
  • práce na hlavní pracovní poměr.
  • Pozice je dlouhodobá. První smlouva je na dobu určitou jeden rok s možností prodloužení.
  • Nástup: ihned nebo dle dohody


Benefity


  • Práce z domova
  • Dovolená navíc
  • Vzdělávací kurzy
  • Příspěvek na stravování
  • Příspěvek na volný čas
  • Příspěvek na spoření / pojištění
  • Přátelské prostředí
  • Firemní školka


  • Podrobné informace o nabídce práce
    Firma: Orientální ústav AV ČR, v. v. i.
    Lokalita: Praha
    Pracovní pozice: Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice
    Směnnost práce fulltime
    Nástup do práce od: IHNED
    Nabízená mzda: 30.000 – 35.000 Kč
    Nabídka přidána: 11. 8. 2025
    Pracovní pozice aktivní
Odpovědět na inzerát
    Buďte první, kdo se na danou nabídku práce přihlásí!

Práce Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice: Často kladené otázky

👉 V jakém městě se nabízí nabídka práce Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice?

Práce je nabízena v lokalitě Praha.

👉 Jaká je nabízená mzda na této pozici?

Nabízená mzda je 30.000 – 35.000 Kč.

👉 Jaká firma nabírá na tuto pozici?

Tato nabídka práce je do firmy Orientální ústav AV ČR, v. v. i..

Zaujala Vás nabídka práce na pozici Odborný knihovník/knihovnice pro informační služby a akvizice ve městě Praha? Pošlete svůj životopis firmě Orientální ústav AV ČR, v. v. i. ještě dnes.
0.1902